زندگی مشترک مسئولیتی بزرگ بر گردن ما است

زندگی مشترک، یک قراردادی است که دو نفر با هم امضا و سعی می کنند تا به این قرارداد، متعهد باشند. زندگی مشترک شوخی نیست، یک مسئولیت بزرگی است که بر گردن ما نهاده شده است.

به  گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، بسیاری از آیات قرآن اگرچه مستقیما به مهدویت و سبک زندگی منتظرانه اشاره ندارند اما آموزه های آنها می تواند راهگشای منتظران در ظلمات غیبت امام زمان(عج) باشد از این رو در سلسله مطالبی به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) این آموزه ها مرور می شود:

 

 «وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ ۚ فَإِنْ كَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَىٰٓ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا؛ و با آنان به صورتی پسندیده رفتار كنید و اگر به علتی‌از آنان نفرت داشتید باز هم باآنان به صورتی پسندیده رفتار كنید چه بسا چیزی خوشایند شما نیست و خدادرآن خیرفراوانی قرار می‌دهد.
زندگی مشترک، یک قراردادی است که دو نفر با هم امضا و سعی می کنند تا به این قرارداد، متعهد باشند. زندگی مشترک شوخی نیست، یک مسئولیت بزرگی است که بر گردن ما نهاده شده است. برای حفظ آن باید هر روز و هر دویمان زحمت بکشیم و بر مشکلات صبر کنیم تا عنایت خداوند که همان خیر کثیر است شامل حالمان شود

 

«كُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَةُ الْمَوْتِ ۖ ثُمَّ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ؛ هر جانداری چشنده مرگ خواهد بود، سپس به سوی ما بازگردانده می‌شوید».


هر چه می خواهیم در این دنیا زندگی بکنیم! اما آخرش مرگ است. عزیزان از این کوچه نروید بن بست است. این آدم خیره سر می رود. تاریک هم هست، پیشانی اش می خوره به دیوار! این دنیا هم کوچه  بن بست است. آخرش پیشانی مان می خورد به سنگ لحد، آن وقت تازه پشیمان می شویم. می گوییم خدایا ما را به دنیا باز گردان، ما اشتباه می کردیم. دیگر عمل صالح انجام می دهیم.خطاب می رسد، «کلّا»"ساکت شو! " تو برگردی به دنیا همان آدم اولی هستی ! تو خوب بشو نیستی. می گویی من را برگردان به دنیا، آدم خوبی می شوم؟!
می گویند این همه جنازه بُردی، دوستانت را بُردی دفن کردی، می خواستی خیال کنی که خودت مرده ای. بسم الله. جنازه کـه بردی دفن کنی فـکر کن خـودت هستی و دوباره زنـده شـدی، آمده ای به دنیا. آیا اعمالمان را خوب می کنیم.؟!

کد خبر 1077960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha