مراجعه ۵ هزار گلستانی برای اهدای خون در تیر ماه/ ذخایره خونی گلستان به ۴ روز رسید

بنی عقیل گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون چهار هزار واحد خونگیری داشتیم و در این مدت پنج هزار گلستانی برای اهدای خون مراجعه کردند.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ذخایر خونی استراتژیک گلستان از چهار روز بیشتر است ولی باید حضور مداوم و مستمر مردم را شاهد باشیم تا مشکلی در تامین خون نیازمندان شاهد نباشیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: در گرگان و گنبد کاووس پایگاه ما صبح و بعدازظهر و در علی آبادکتول در نوبت صبح پذیرایی اهدا کنندگان خون در سطح استان گلستان هستند.

 

بنی عقیل بیان کرد: در همه جمعه ها پایگاه گرگان مشغول به فعالیت هستند و تیم های سیار به تناوب در سطح استان برنامه ریزی دارند و در مکان های مختلف حضور پیدا می کند.

 

وی افزود: زیرساخت های ضعیفی در انتقال خون گلستان داریم و با توجه به شرایطی که داریم 90 درصد اهدای خون استان گلستان را سه شهرستان گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول به دوش می کشد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: بحث تهیه اتوبوس سیار برای اهدای خون در دستور کار انتقال خون قرار دارد و باید حتما خیران و مسئولان استان به آن اهتمام داشته باشند.

 

بنی عقیل به اهدای خون بانوان و اهداکنندگان بار اولی تاکید کرد و گفت: در استان گلستان کمتر از پنج درصد به 6.8 درصد اهدای خون در بانوان رسیده و برای اینکه بتوانیم کمبود خون را جبران کنیم باید حداقل اهدای خون بانوان به 20 درصد برسد.

 

وی بیان کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون چهار هزار واحد خونگیری داشتیم و در این مدت پنج هزار گلستانی برای اهدای خون مراجعه کردند  و تقریبا 15 درصد از اهدای خون معاف شدند.

 

 

کد خبر 1077972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha