تاکید رهبر انقلاب بر حل مشکلات خوزستان/۳ محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور می‌شود

تاکید رهبر انقلاب بر حل مشکلات خوزستان، بررسی کلیات لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت، ۳ محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور می‌شود، آغاز صادرات نفت از منطقه مکران مهمترین افتتاح دولت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تاکید رهبر انقلاب بر حل مشکلات خوزستان، بررسی کلیات لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت، ۳ محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور می‌شود، آغاز صادرات نفت از منطقه مکران مهمترین افتتاح دولت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۳۱ تیر است.

تاکید رهبر انقلاب بر حل مشکلات خوزستان

صفحه مجازی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در اینستاگرام سخنی از ایشان درباره لزوم رفع مشکلات در خوزستان را یادآوری کرد.

در این متن آمده است:

«رهبر انقلاب: مسئولان وظیفه دارند به مشکلات خوزستان رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه‌ی قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.»

 

 

۳ محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور می‌شود

«رضا زبیب» روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر با هشتگ خبر خوبِ واکسن نوشت: در ادامه تلاش همکاران و کمک وزارت بهداشت و بانک مرکزی، سه محموله واکسن وارد می‌شود.

 

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه افزود: امروز و همچنین یکشنبه بعد جمعا حدود ۲/۲ میلیون دُز از چین وارد می‌شود (مجموعا ۱۰/۸۵ میلیون دُز از چین وارد شده).

 

زبیب ادامه داد: فردا جمعه یک میلیون دُز آسترازنکا از ژاپن و همچنین ۱/۹میلیون دُز باقیمانده این محموله هم به زودی وارد می‌شود.

 

چرخ زندگی مردم در گل و لای گرانی ها گیر کرده است

اسدالله بادامچیان در اعلام مواضع هفتگی این حزب تصریح کرد: دکتر روحانی در پایان دولت خود، بهتر است گزارش واقع گرایانه ای از عملکرد دولت در 8 سال گذشته به ملت ارائه دهد و اجازه دهد مردم خدمات دولت او را ارزیابی کنند  و دولت نیز به دلیل قصورها و خطاهایش از ملت و روح بلند شهدا عذرخواهی کند.

 وی افزود: این تلاش که همه کارهای این دولت مثبت نشان داده شود و بر خلاف نظر مردم و نخبگان از عملکرد دولت دفاع غیرموجه کنند به جایی نمی رسد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به برجام گفت: این یک واقعیت است که دولت فعلی تصور خطا داشت که با مذاکره می تواند به برد – برد دست یابد، در حالی که نتیجه معکوس شد و آمریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد و سه کشور اروپایی هم با آمریکا همراه شدند و آنها هم به تعهداتشان عمل نکردند.

وی افزود: تحریم ها باقی ماند و تشدید شد و حتی در روزهای پایانی این دولت هم هیچ نتیجه ای ولو حداقلی در برجام به دست نیامد.

بادامچیان ادامه داد: رییس دولت اصلاحات اعتدالی وعده داده بود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم اما چرخ زندگی مردم که کاملا در گل و لای گرانی ها، تورم، بی عرضگی ها و رکود شدید کسب و کارها گیر کرده است و چرخ سانتریفیوژها هم اگر مصوبه اخیر مجلس نبود به دست این دولت در بتن ها متوقف می شد.

وی با بیان اینکه هر دولتی به هر حال یک سری کارهای جاری را انجام می دهد گفت: مثلا وزارت راه چند جاده می سازد، اما مهم رضایت مردم است که بهتر است به جای توجیه اشتباهات، با جبران آنها در همراهی با دولت آینده اقدام شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت آینده با تکیه بر این مردم فداکار و شجاع، اقتصاد مقاومتی و خودکفایی ملی می تواند آمریکا و همدستانش را از تحریم ها پشیمان کند و فشار آنها را بی اثر سازد و ان شاءالله این کار را خواهد کرد.

 

کلیات لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت بررسی می شود

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روزهای دوشنبه و سه شنبه (چهارم و پنجم مردادماه) نشست هفتگی خود را برگزار می کند. بر این اساس بررسی کلیات لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت با حضور دستگاه های مربوطه، ادامه بررسی طرح تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه شهرستانی یا استانی با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه و بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

 

بنابراین گزارش، بررسی تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و فوق العاده موضوع بند (ج) ماده 112قانون برنامه ششم توسعه با حضور مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌های مربوطه و جلسه کمیته در خصوص ادامه بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه از دیگر دستورکارهای هفته آینده اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است.

 

آغاز صادرات نفت از منطقه مکران مهمترین و با اهمیت ترین افتتاح دولت یازدهم و دوازدهم است/ امروز صادرات نفت کشور از تک پایانه ای خارج شد

حجت الاسلام حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نفت و آغاز بهره برداری رسمی از طرح صادرات نفت خام از منطقه مکران با خط لوله گوره به جاسک، در هشتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، گفت: صادرات نفت و نقل و انتقال بانکی پول، دو میدان اصلی جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران بود.

 

روحانی افزود: تصور آمریکایی ها این بود که با مختل کردن صنعت نفت و جلوگیری از صادرات نفت ایران و همچنین ایجاد مانع در مسیر نقل و انتقال پول، ایران نخواهد توانست برای تامین نیازمندی های خود ارز لازم را بدست آورد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا امروز بانک مرکزی بیش از 5 میلیارد دلار ارز برای کالاهای ضروری و دارو تامین کرده است، گفت: اگر کشور ارز نداشته باشد چگونه خواهد توانست کالاهای ضروری و اساسی ، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را تامین کند.

 

روحانی با بیان اینکه نزدیک به 500 میلیون دلار برای خرید واکسن از کشورهای خارجی اختصاص داده ایم و با افزایش واردات واکسن, عملیات واکسیناسیون سرعت گرفته است و تا پایان این دولت جامعه هدف تعیین شده واکسینه خواهند شد، گفت:دولت در هر دو زمینه کرونا و تحریم به مسئولیت و قول خود عمل کرده است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه درمورد تحریم اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود، قبل از عید نوروز تحریم را برداشته بودیم، گفت: دولت به همه وظایف خود در زمینه تحریم عمل کرده است و در گزارش اخیر وزیر امور خارجه کاملا روشن است که به چه توفیقاتی دست یافتیم.

 

باید با تلاش مضاعف برای به نتیجه رساندن تصمیمات راهبردی در مورد خوزستان گام برداریم

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (پنجشنبه ۳۱ تیر) با اشاره به ملاقات امروزش با آیت الله سید ابراهیم رئیسی در توئیتی نوشت: امروز و پس از جلسه بررسی مشکلات خوزستان با رئیس جمهور منتخب، امیدواریَم نسبت به جدیت ایشان برای حل مشکلات انباشته بیش از گذشته شد.

 

وی افزود: همه باید با تلاش مضاعف برای به نتیجه رساندن تصمیمات راهبردی در مورد خوزستان گام برداریم. البته خشکسالی واقعیتی غیر قابل انکار است.

 

 

کد خبر 1077987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha