خیرین اراکی از تجهیزات و خدمات درمانی مراکز درمان سیستان و بلوچستان دیدن خواهند کرد

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان گفت: خیرین اراکی از تجهیزات و خدمات درمانی مراکز درمان سیستان و بلوچستان دیدن خواهند کرد.

«طاهریان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: 2میلیون ماسک توسط خیرین در موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

 

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین خیرین تعداد زیادی کپسول اکسیژن و دستگاه تنفسی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل قرار داده اند.

 

طاهریان با بیان اینکه 22 مرکز درمانی به همت خیرین در استان ساخته شده و تحویل دانشگاه های علوم پزشکی استان شده است، گفت: خیرین 14 مرکز درمانی دیگر در دست ساخت دارند.

 

وی افزود: از تعدادی از خیرین اراک دعوت شده که به استان سیستان و بلوچستان سفر کنند و از امکانات بهداشتی و درمانی استان بازدید و در تامین تجهیزات کمک کنند.

 

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت  استان ادامه داد: خیلی از دستگاه های مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های استان با کمک خیرین خریدداری می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

طاهریان با اعلام اینکه خیرین یک بیمارستان فوق تخصصی 64 تخت خوابی را در زابل ساخته اند که آماده افتتاح است، گفت: تنها مرکز دیالیز استان در زاهدان توسط خیرین سلامت ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه اعتبار دولتی به مجمع خیرین سلامت کشور پرداخت نمی شود و تمام اعتبار و بودجه مجمع از محل کمک خیرین تامین می شود، افزود: هنوز از نظر زیرساخت های درمانی با میانگین کشوری فاصله داریم و باید خیرین کمک کنند تا مراکزی را که دانشگاه ها نیاز دارند ساخته شود.

 

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان یادآور شد: ممکن برای خیری فراهم نباشد که هزینه ساخت یک مرکز درمانی را داشته باشد اما می توان با مشارکت چند خیر مرکز درمانی ساخت.

کد خبر 1078001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha