لزوم بررسی و تحلیل زندگی نامه شهدای منا

حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر اینکه پروژه شهدا قابل تکرار است، از جوانان گیلانی خواست به واکاوی و بررسی دقیق زندگی شهدای منا بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام «محمد مهدی ماندگاری » در یادواره ۲۶ شهید کاروان گیلان در قربانگاه ( لبیک های ناتمام )  که عصر امروز ( پنج شنبه، ۳۱ تیر) در ورزشگاه شهدای منا این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهدا با یکدیگر تفاوت دارند، گفت: شهدایی که معرفتشان و میزان تقواشان بیشتر است قطعا مقامشان بالاتر است و شهدای منا قبل از شهادتشان، پاک شدند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهدای دیگر بنا بر روایت پیامبر اکرم ( ص) زمانی که  اولین قطره خونشان بر زمین می ریزد خداوند متعال گناهشان را می بخشد، افزود: شهدای سرزمین منا قبل از شهادت پاک شدند و بنا به روایت امام صادق(ع) هر کس لباس احرام بپوشد و دور خانه خدا بچرخد و به سرزمین عرفات برود و و به سمت محشر و منا برگردد مثل روزی که از مادر متولد شده، پاک می شوند. 

 

وی با اشاره به شباهت شهادت شهدای منا به شهدای کربلا، تصریح کرد: شهدای کربلای منا مقامشان بالا و نگاهشان به دنیا نگاه ابزاری بود.

 

حجت الاسلام ماندگاری به رمز موفقیت شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: آنهایی که دنیا را در دست( ابزار ) و خدا را در دل داشته( انفاق، ایثار، احسان، ...) باشند، بهشتی می شوند‌.

 

وی ادامه داد: ۸۵ درصد شهدای دفاع مقدس زیر ۳۰ سال بودند و ۳۶ هزار دانش آموز شهید و پنج هزار شهید ۱۵ ساله نشان دهنده این است که از معبر دنیا عبور کردند و در میدان جنگ و جهاد به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شهدای منا عمر خود را در راه خدا مصرف کردند، اظهار کرد: ما باید نگاهمان را به دنیا عوض کنیم، حقیقت دنیا، موقت و جادوانه نیست و بهترین جای کسب عافیت است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه وقتی دنیا به دل راه پیدا کند غده سرطانی می شود، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم با وجود اینکه فرار از جهاد، اختلاس، تجمل گرایی و ..... را دیدند اما جهاد در راه خدا را انتخاب کردند و دنیا بهتری جای پند و موعظه و بهترین جای ثروتمند شدن( برای آخرت) است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر اینکه پروژه شهدا قابل تکرار است، خاطرنشان کرد: مومن صادق،  شهدا بودند که در  مسیر ولی خدا شک نکرده و مجاهدت در رکاب ولایت کردند.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: شهدا در دنیا درست مصرف کردند و با قناعت زندگی و مسلکشان مسلک قرآنی،  بی قرار  و اهل دستگیری بودند.

 

حجت الاسلام ماندگاری در پایان درخواست کرد که جوانان استان گیلان به بررسی دقیق و موشکانه زندگی شهدای منا بپردازند.

کد خبر 1078033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha