هدف‌گذاری برای ایجاد ۱۷۲ مرکز نیکوکاری تا پایان سال جاری در استان زنجان

به گفته صفری، امروز با توجه به گسترش جغرافیایی و جمعیتی جامعه و نیاز به خدمت رسانی مطلوب در نقاط مختلف ، استفاده از ظرفیت مراکز مردم نهاد و ایجاد مراکز جدید نیکوکاری در دستور کار فعالیت های کمیته امداد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مراکز نیکوکاری این نهاد افرادی عهده دار مسئولیت هستند  بصورت کاملا افتخاری و بدون هیچ گونه چشم داشتی بنا بر تکلیف شرعی برای رسیدگی به وضعیت نیازمندان به میدان خدمت آمده  وبا ایثارگری اجتماعی پیام آور فرهنگ خیر واحسان در جامعه هستند.

 

هدایت صفری، از فعالیت 139 مرکز نیکوکاری به صورت کاملاً داوطلبانه و مردمی، با مدیریت مردم و خیرین با محوریت مساجد و با نظارت این نهاد خبر داد و افزود: این مراکز مروج فرهنگ خیر و احسان در جامعه هستند و هر جامعه ای که مسلح به خیر و احسان شود از آسیب ها مصون خواهد ماند .

 

وی با بیان اینکه 25 مرکز نیکوکاری تخصصی نیز در بخش های مسکن ،اشتغال ،ایتام و محسنین ،مددکاری اسلامی ،حرفه آموزی ،مشاوره و فرهنگی و تحصیلی در استان فعالیت می کنند گفت: برون سپاری 70درصد پرونده های سالمندان به مراکز نیکوکاری فعال وتخصصی در دستور کار این نهاد قرار دارد .

 

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه ارائه خدمات هدفمند به نیازمندان و توسعه خدمات داوطلبانه از اهداف توسعه و ایجاد مراکز نیکوکاری جدید است گفت: در جهت تسریع در رسیدگی به وضعیت نیازمندان ،کمی سازی و کیفی سازی فعالیت های این نهاد هدفگذاری شده تا پایان سالجاری تعداد مراکز نیکوکاری استان به 172 مرکز افزایش یابد.

 

کد خبر 1078068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha