نماز جمعه؛ ارزشمندترین اجتماع هفتگی مسلمانان/وحدت‌آفرینی؛ مهم ترین کارکرد نماز جمعه است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: نماز جمعه بزرگ ترین و ارزشمندترین اجتماع هفتگی مسلمانان و بزرگترین اجتماع مسلمین پس از حج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در آستانه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نماز جمعه بزرگ ترین و ارزشمندترین اجتماع هفتگی مسلمانان و بزرگترین اجتماع مسلمین پس از حج است و به فرموده امام خمینی(ره) در راس همه امور است.

 

امام جمعه آران و بیدگل وحدت‌آفرینی را یکی از مهم ترین کارکردهای نماز جمعه دانست و گفت: دشمنان انقلاب و نظام همواره به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در جامعه هستند در حالی که در دین اسلام توجه به وحدت و اتحاد مسلمانان به صورت ویژه مورد تاکید قرار دارد و تریبون نماز جمعه یکی از ارکان وحدت بخش جامعه است.

 

حجت الاسلام سلیمانی نماز جمعه را قلب فرهنگی جامعه دانست و افزود: نماز جمعه نقش مهمی در ارتقای فرهنگ دینی جامعه دارد و ارتقای کمی و کیفی آن می تواند منجر به تقویت فرهنگ عمومی جامعه شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تصریح کرد: هدایتگری از ظرفیت های مهم نماز جمعه است و امامان جمعه باید جامعه را با خردجمعی هدایت و با کمک رسانه‌ها جامعه را به سمت پویایی هدایت کنند.

 

کد خبر 1078071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha