راه ۲۱ روستا و آبادی بازگشایی شد

اکبر سلیمانی گفت: ۱۴۷ کیلومتر راه‌ روستایی و عشایری و بازگشایی راه ارتباطی ۲۱ روستا و آبادی در بخش جبالبارز این شهرستان تیغ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «اکبر سلیمانی» گفت: ۱۴۷ کیلومتر راه‌ روستایی و عشایری و بازگشایی راه ارتباطی ۲۱ روستا و آبادی در بخش جبالبارز این شهرستان تیغ زنی شد.


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت افزود: در مدت زمان چند روز گذشته با اعزام ۳ دستگاه گریدر، بلدوزر و لودر به مناطق کوهستانی بخش جبالبارز راه مناطق روستایی زری خول، آبنمای زارین، کابستان  دهنو، گردین، کنزرک، قنات سیاه، تودرک تنکمان، باغ انار، در مروارید، سرهنگر و همچنین گیشا از توابع جبالبارز تیغ زنی و بازگشایی شد.



وی بیان کرد: بارش های تابستانی با شدت و دوره زمانی کوتاه مدت و حجم زیاد هستند که پس از هر بار تیغ زنی توسط دستگاه های سنگین مجددا این راه ها نیاز به تیغ زنی پیدا می کنند.



سلیمانی با اشاره به این که بارندگی‌های اخیر در ارتفاعات جبالبارز موجب خسارت به بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شده است، اظهار کرد: کار تیغ‌زنی این محورها همچنان با اولویت راه های پر خسارت و دارای سکنه بیشتر ادامه دارد.


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که ۶۰ درصد راه‌های روستایی بخش جبالبارز در مناطق کوهستانی سخت‌گذر، عنوان کرد: در راستای همکاری با اداره عشایری، فعالیت تیغ‌زنی و بازگشایی راه‌های عشایری علی رغم این که در حوزه کاری راهداری نیست اما با هدف ایجاد تردد ایمن برای مردم و عشایر را در کنار راه‌های روستایی انجام داده ایم.


وی با اشاره به این که بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی در شهرستان جیرفت وجود دارد، افزود: بیش از ۷۰ درصد این مسیرها کوهستانی و صعب‌العبور هستند بنابراین با توجه به کمبود اعتبارات شهرستانی و استهلاک زیاد ماشین‌آلات راهداری، نگذاشته‌ایم راهی مسدود بماند.


سلیمانی خاطرنشان کرد: باران‌های فصلی به ویژه در این فصل موجب ورود خسارت به راه‌های روستایی خاکی به ویژه مناطق کوهستانی می‌شود از این رو به محض اطلاع از خسارت به راه‌ها، عملیات تیغ‌زنی محورها در دستور کار قرار می‌گیرد.



رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که در زمان بروز بارندگی ها از طریق مردم، دهیاران و شوراهای روستاها نسبت به وضعیت راه ها مطلع می شویم، ابراز کرد: همکاران ما از طریق فضای مجازی، استفاده از کانالهای ارتباطی به ویژه تماس با مرکز مدیریت راهها و شماره تماس ۱۴۱ زودتر در جریان تخریب ها قرار می گیرند.


وی در خاتمه با اشاره به این که راهداری خود را در کنار مردم و خادم مردم می داند، تصریح کرد: این مجموعه بدور از هرگونه حاشیه ای وظیفه خود را در راه خدمت مطلوب به مردم با جدیت دنبال می کند.

کد خبر 1078077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha