نماز جمعه، کانون وحدت آفرینی در جامعه

حجت الاسلام عادلی در خطبه های پیش از نماز جمعه اعلام کرد: : نمازهای جمعه، کانون وحدت آفرینی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ولی الله عادلی»  در سخنرانی پیش از خطبه های امروز( جمعه، 1 مرداد) نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله) با گرامیداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب گفت: نماز جمعه، ادبیات مقاومت را در رگ های نهضت جمهوری اسلامی جاری کرد.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان نماز جمعه را قرارگاه های ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق دانست و گفت: نمازهای جمعه، کانون وحدت آفرینی در جامعه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: از جلوه های سیاسی اجتماعی دین اسلام است که پایگاهی برای طرح مسائل مختلف جامعه اسلامی است.

 

عادلی تاکید کرد: نماز جمعه، ظرفیت بالایی برای تعامل بین مردم و دولت و حکومت فراهم می کند.

 

وی به کارکردهای فرهنگی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از فرصت های مهم فرهنگی کشور است که خطبای جمعه با طرح مسائل فرهنگی توجه مردم و مسئولان به موضوعات فرهنگی داشته باشند.

 

رئپییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: خطبای جمعه با ارتقای دانش دینی و فرهنگی مردم زمینه تحقق تمدن اسلامی را فراهم می کنند.

 

وی مقابله با تهاجم فرهنگی را از دیگر کارکردهای نماز جمعه برشمرد و افزود: روشنگری ائمه جمعه باعث شده تا تهاجم فرهنگی دشمنان تاثیرات زیادی در جامعه نداشته باشد.

 

عادلی به کارکردهای سیاسی نماز جمعه اشاره و اعلام کرد: تبیین خط مشی های نظام اسلامی در جامعه، جامعه پذیری سیاسی مردم، تشویق مردم به دفاع از کشور و دعوت مردم و دولت بر وحدت و حمایت از نهادهای انقلاب و افزایش آگاهی های سیاسی مردم در نماز جمعه اتفاق می افتد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان خاطرنشان ساخت: مهمترین کارکرد اجتماعی نماز جمعه افزایش اعتماد مردم به نظام است تا طرح ناامید سازی مردم از نظام توسط دشمنان به نتیجه نرسد.

کد خبر 1078125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha