نماز جمعه کارکردی مهم در تقابل با جنگ نرم دارد/ فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی 

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: با توجه به ‌تمرکز دشمنان در مقابله با نظام اسلامی در عرصه‌های فکری و فرهنگی و تمرکز بر پنج ضلع عملیات روانی و جنگ نرم، نماز جمعه کارکردی بس مهم در تقابل با این اضلاع دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱ مرداد ماه، حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، گفت: با توجه به ‌تمرکز دشمنان در مقابله با نظام اسلامی در عرصه‌های فکری و فرهنگی و تمرکز بر پنج ضلع عملیات روانی و جنگ نرم، نماز جمعه کارکردی بس مهم در تقابل با این اضلاع دارد.


امام جمعه موقت آسمینون افزود: باید در کنار توصیه موثر، کاربردی و مصداقی به‌ تقوا و استفاده از عنصر موعظه به طوری که یاد خدا و علاقه به‌ معنویات را در دل مومنین زنده كند، با بیان تحلیل‌گرانه، مستند، منطقی، اقناعی و هنرمندانه در تبیین معارف دینی، مسائل سیاسی و همچنین مواجهه پدرانه، فراجناحانه و مبتنی بر مصالح و منافع ملی با جریان‌ها، گروه‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی در این سه جهت، امیدآفرینی، تولید نشاط و حماسه انگیزی جامعه را روزبه‌روز در عرصه جنگ نرم تجهیز کرده و نقش نشاط‌انگیزی، امیدآفرینی، آرامش‌آوری، حماسه‌سازی و خلق عزت را با قدرت ایفا کرد.


وی اظهار کرد: فرهنگ غدیر، محور امنیت جهانی است قرآن امنیت را نعمتی بزرگ و با اولویت دانسته و به همین دلیل هنگامى كه حضرت ابراهیم (ع) وارد سرزمین مكه شد و خانه كعبه را بنا كرد، اولین چیزى كه از خداوند براى آن سرزمین تقاضا كرد نعمت امنیت بود.


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: ایشان در دعای خود، امنیت را اصلی‌ترین نیاز اجتماعی و قبل از هر چیز دیگری مد نظر قرار داده و این خود اشارت به این دارد تا امنیت در جامعه حاکم نباشد، فراهم کردن یک اقتصاد سالم (ارتزاق اهل آن سرزمین از ثمرات) ممکن نیست.


خطیب موقت جمعه آسمینون ابراز کرد: در نظام مردم‌ سالار دینی، مسئولین پس از كسب آراء مردم در انتخابات، مسئولیت‌های سنگینی در خدمت به مردم برعهده دارند و بر همین اساس، بدون‌ شک پس از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب رئیس جمهور جدید، او وظیفه دارد تا خواست ملت برای حل مشكلات كشور را در دستور كار خود قرار دهد.


وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری می بایست با كار، تلاش و انگیزه بسیار، توجه به اقشار ضعیف، روستاها و فقرا و نیز عهد به تحقق عدالت و فساد ستیزی‌، اولویت رفع بیكاری جوانان و معیشت مردم‌، تحول به نفع مردم با دولت معتقد به تحول در راستای ایرانی آباد نهایت تلاش خود را به کار بندد.


حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: خوزستان بزرگ و سرافراز در این میان و در این سال ‌ها كم ‌مهرى‌ ها، غفلت‌ ها و سوء‌ مدیریت‌هاى زیادى را متحمل شده است تا آن‌جا كه هم ‌اكنون 20 شهر این استان و بیش از 700 روستا با مشكل كم‌ آبى دست و پنجه نرم می كنند.


امام جمعه آسمینون اضافه کرد: با این وجود مردم نجیب و كم‌نظیر خوزستان كه سال‌هاى سال سنگر بزرگ دفاع از ایران را با تمام اقوام و قبایل خود تشكیل داده‌اند نجیبانه و بزرگوارانه به‌ این مشكلات مزمن و دیرپا اعتراض دارند و حساب خود را از فرصت‌طلبان مزدور و بیگانه‌پرست جدا كرده‌اند.


وی تاکید کرد: در حوادث 24تا 26 تیرماه در مردم حمیدیه، سوسنگرد، شادگان، زرگان و اهواز به‌ فراخوان دشمن قاطعانه بى‌اعتنایى كردند و این استان جزء چند تجمع كوچک كه منجر به‌برخى خشونت‌هاى مقطعى و سوءاستفاده عناصر تجزیه ‌طلب شد، با درک هوشمندانه از موقعیت و شرایط كشور، دلخورى‌ها و گلایه‌هاى خود را از مسیرهاى قانونى و در گفتگو با مسئولین و از طریق نمایندگان مجلس و خبرگان پیگیرى كردند.


حجت الاسلام جعفری، در خاتمه تصریح کرد: ورود سپاه پاسداران در آبرسانى و خدمت‌رسانى به خوزستان قابل تقدیر است.

کد خبر 1078139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha