محدودیت های کرونا بر اصناف پر خطر در فارس اعمال می شود

قاسم پور گفت: در مورد فعالیت اصناف فارس، تمرکز محدودیت روی هفت صنف است که احتمال شیوع کرونا در آنها بیشتر است و مواردی مجاز به کار کردن هستند که امکان فعالیت در فضای باز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (جمعه 1 مرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: 19 شهرستان قرمز، 13 نارنجی و چهار شهرستان در وضعیت زرد داریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: درصد مثبت شدن تست های کرونا در سطح استان در حال حاضر 38 درصد است و در شیراز 40 درصد هم می رسد، در فسا 50 درصد و جهرم 48 درصد شده است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: پنج هزار و 24 فوتی کرونا تاکنون در استان داشته ایم و درصد بهبودی بیماران کرونا در استان 95 درصدی است و افزایش آمار مراجعه در پیک پنجم و دیروز یک هزار و 930 نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم و بستری جدید روزانه بیش از 350 نفر داریم و یک هزار و 846 نفر بستری دائم کرونا و 666 نفر بستری موقت داریم و تاکنون 584 هزار دز واکسن کرونا در استان  تزریق شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مردم در پرهیز از تجمعات و برگزاری مراسم همکاری لازم را ندارند که موجب بحرانی تر شدن وضعیت شیوع کرونا در استان خواهد شد.

قاسمپور اعلام کرد: ستاد ملی به این نتیجه رسیده محدودیت ها و رعایت نکات بهداشتی در استان ها افزایش یابد و در مورد اصناف، تمرکز محدودیت روی هفت صنف است و شامل رستوران ها، کافی شاپ، قهوه خانه، نمایشگاه ها و پاساژهای سربسته و استخرهای سرپوشیده و شهر بازی و باغ وحش است که اجازه فعالیت ندارند و یا مواردی مجاز به کار کردن هستند که امکان فعالیت در فضای باز دارند و یا بیرون بر فعالیت کنند و با متخلفان در استان برخورد جدی می شود.

وی با اشاره به سفرها به شیراز بیان کرد: مسافرت آن چنانی نداریم و بسیاری خودروها برگشت داده می شوند و برای آنها که بیمار کرونایی به استان می آورند، برخی خانه در شیراز داشته و یا برخی نامه تردد ضروری دارند اما مشکل اصلی مسافران ورودی نیست بلکه در تجمعاتی مانند مجالس جشن و شادی و عروسی ها شیوع بیشتر است که با موارد متخلف برخورد می شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در مورد برخی موارد مانند برگزاری مراسم ماه محرم و اعیاد، مشابه سال گذشته و در فضای باز و رعایت نکات بهداشتی انجام خواهد شد تا تقابلی بین مراسم و سلامت مردم پیش نیاید.

قاسم پور با اشاره آمار تجمعی بازرسی و نظارت در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا 31 تیرماه امسال گفت: تاکنون 861 هزار و 699 بازدید از اصناف در استان انجام شده که منجر به 32 هزار و 211 اخطار و 9 هزار و 915 مورد پلمب شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا به 316 هزار و 470 خودرو تذکر لسانی داده شده و 156 هزار و 407 خودرو عودت داده شده و 545 هزار و 286 خودرو نیز جریمه شده اند.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: همچنین از ابتدا تاکنون از 815 اداره و سازمان استان بازدید شده که به 188 تذکر کتبی و هفت مورد معرفی به هیئت تخلفات اداری منجر شده است.

کد خبر 1078147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha