مهم ترین پیام غدیر حفظ وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: مهمترین پیام غدیر و مسئله امامت و ولایت حفظ اتحاد و وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم،حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش با گرامیداشت دهه ولایت و تبریک اعیاد قربان و غدیر به بیان اهمیت اعیاد اسلامی و ویژگی های روزهای خاص پرداخت و افزود: اتفاقات و حوادث مهم بعضی روزها را در درگاه الهی ویژه کرده است و اطلاق واژه عید و نکوداشت هرساله آن روز برای یادآوری و تکرار آن مسئله مهم می باشد.

 

امام جمعه اسالم با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) در مورد اعیاد اسلامی، ارزش و اهمیت عید سعید غدیرخم را در میان سایر اعیاد مانند برتری ماه بر ستارگان دانست و تصریح کرد: اهمیت عیدغدیر به جهت مسئله مهم امامت و ولایت که مسئله جانشینی پیامبر اکرم(ص) بوده است و از آنجا که خداوند هم در قرآن کریم اکمال دین و اتمام نعمت را در سایه آن بیان کرده است بزرگترین و برترین اعیاد اسلامی است.

 

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته مهمترین پیام غدیر و مسئله امامت و ولایت را حفظ اتحاد و وحدت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: خداوند عالم به قدری حکیم است که هیچگاه پایان سلسه نبوت و زحمت ۲۳ ساله پیامبر اکرم(ص) را بی نتیجه و ابتر رها نمی کند و برای تداوم و استمرار نبوت، آن را در امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) قرار داد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی در خطبه های دوم با گرامیداشت ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) و امامت آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ نماز جمعه را یک شبکه مبارک و نورانی خواند که امروز در حدود ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود و مشغول احیای مراسمات دینی و حل مشکلات مردم می باشد.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با بیان فضیلت و ویژگی های نماز جمعه در قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) جایگاه و ارزش معنوی نماز جمعه را برای نمازگزاران بیان کرد و افزود: یقینا آن خیری که خداوند در نماز جمعه قرار داده و آن را از تفریح و تجارت بهتر قرار داده است به مراتب برای ما ارزشمندتر و سودمندتر است و اگر ما به حقیقت آن پی ببریم توجه بیشتری به نماز جمعه خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه جایگاه بیان مشکلات مردم و مطالبه و پیگیری آن از مسئولین است، تصریح کرد: طبق فرمایش امام رضا(ع) در خطبه های نماز جمعه باید مصالح و منافع دین و دنیای مردم و اخبار آفاق عالم به اطلاع نمازگزاران برسد تا از شرایط جامعه و پیرامون خود آگاه باشند و این ویژگی نماز جمعه را از سایر تجمعات مسلمین متمایز می کند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به اوج گیری مجدد ویروس کرونا از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قطع زنجیره انتقال این ویروس و بیماری تلاش کنند.

 

امام جمعه اسالم در پایان از مردم خواست تا با استفاده صحیح از امکانات بهداشتی و درمانی موجود در بیمارستان شهید نورانی تالش در حفظ این بیمارستان و حفظ حقوق دیگر شهروندان سهیم باشند.

کد خبر 1078150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha