مسئولان تصمیم درستی برای مشکلات خوزستان نگرفتند

حجت الاسلام شمس الدین گفت: مسئولان دو دوره اخیر برای مشکلات سیل، ریزگرد، کمبود آب و فاضلاب خوزستان هیچ تصمیم درست و اساسی برای این استان مهم نگرفتند اما برای سمنان از دریای خزر می‌خواستند آب ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی ، حجت الاسلام « سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه ، ۱ مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر به توصیه‌های رهبری، بحث اقتصاد مقاومتی، تجمل زدایی، مدیریت جهادی و… مسئولین عمل می‌کردند امروز اوضاع این نبود؛ الان که در اوج سختی‌ها و کاستی‌های معیشتی و اقتصادی هستیم و همه نیروها از جمله سپاه، ارتش، خیرین و گروه‌های جهادی آمده‌اند حتی رییس جمهور منتخب با اینکه هنوز رسما نسبت به مسائل جامعه مسئولیت ندارد جلسه گذاشته‌اند و پای کار آمده‌اند اما آنهایی که مسئولیت داشتند هنوز نیامدند.


امام جمعه بندرانزلی با بیان اينکه امروز در جامعه ما علیرغم همه سختی‌‌ها، تحریم‌ها، توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان بیرونی و برخی در داخل، باز هم مقام معظم رهبری لنگرگاه آرامش ملت است افزود: رهبری که موید به تائیدات الهی و عنایت‌های حضرت ولی عصر است، در متلاطم‌ترین شرایط جامعه لنگرگاه هدایت و امنیت است و مسیر را مشخص می‌کند اما لازم است که هم مردم و هم مسئولین از او تبعیت کنند.

 

شمس الدین افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات رفع شود، آرامش حقیقی بیاید و رشد، تعالی و آگاهی جامعه اسلامی فراهم شود باید از ولی تبعیت کرد والا میسر نمی‌شود مثل مشکلات موجود اقتصادی، معیشتی و محرومیت‌هایی که در بعضی از نقاط کشور امروز وجود دارد همانند آنچه که امروز در خوزستان می‌بینیم.


وی با اشاره به آثار تقوا در زندگی انسان گفت: آنچه برای رستگاری انسان در زندگی مهم است رعایت تقوا است، به گونه‌ای که وقتی انسان از این دنیا هجرت می‌کند مسلمان بمیرد. 


شمس الدین بر اهمیت استقرار اسلام ناب محمدی (ص) در حاکمیت برای داشتن جامعه ای متعالی تاکید کرد و افزود: برای مراقبت از انقلاب اسلامی باید همه اقشار جامعه نقش ایفا کنند لذا باید اصول انقلاب را شناخت و رعایت کرد.


وی با بیان این نکته که تنها اسلام ناب محمدی (ص) است که ازمحتوا و هسته‌ای غنی برخوردار است و در همه زمان‌ها پاسخگوی نیازهای زمان خود است تصریح کرد: اسلامی که از سوی پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) ارائه شده اسلامی است که علیه طاغوت و مستکبران است و در همه حال به دنبال امور خیر و جامعه ای صالح و در طرف مقابل آن اسلام آمریکایی که اسلام اشرافیت؛ نکبت و ذلت است. حال برای استقرار اسلام ناب محمدی (ص) که سعادت را برای ما دارد، باید به توصیه پیامبر مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و امام خمینی (ره) عمل کنیم و در مقابل اسلام آمریکایی بایستیم و مانع ترویج آن شویم.


خطیب جمعه انزلی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت واقعه غدیر خم را یکی از بزرگ‌ترین و اثرگذارترین وقایع تاریخ اسلام عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید در عید سعید غدیر به ترویج معارف این مناسبت مهم اهتمام کنند.


وی افزود: انسانها در زندگی خود همیشه سه نیاز مبرم دارند اول هدایت است که خداوند متعال انبیا را برای هدایت مردم فرستادند. دوم، امنیت که مایه آرامش و آسایش است و زمینه ساز رشد و بالندگی جامعه می شود و سوم، عدالت که اگر عدالت نباشد زندگی برای انسان همواره با رنج مادی و معنوی است.


وی اظهار داشت: اگر در جامعه ای این سه مورد نباشد همین وضعیتی که دنیا امروز با آن مواجه است را شاهد خواهیم بود.


حجت الاسلام شمس الدین با بیان اينکه اولین نیاز برای بهره مندی جامعه از عدالت، سلامت و امنیت بهره‌گیری از نظامی الهی است که با قوانین الهی و رهبری الهی اداره شود اذعان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: دین باید مورد رضایت خداوند باشد، لذا اگر می‌خواهیم از نعمت‌های الهی بهره‌مند شویم باید معیار الهی و دین مورد رضایت خداوند را داشته باشیم، دینی که پاسخگوی همه نیازهای انسان باشد و ما خدا را شاکریم که یکی از برکات الهی برای ما این است که از وجود رهبری حکیم و فرزانه بهره می‌بریم که علی رغم همه شرارت‌ها، توطئه ها و کارشکنی های داخلی و خارجی این نظام را از تلاطم مشکلات و بحران ها عبور داده و می‌دهد و قدرشناسی در این است که هم مردم و هم مسئولین از ایشان پیروی کنند.


امام جمعه انزلی  به مشکلات داخلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در هشت سال گذشته با این همه مشکلات آشکار و ارائه راهکار توسط مقام معظم رهبری هیچ کار مطلوبی انجام نشد و حال که این وضعیت بغرنج پیش آمده همه پای کار آمدند، حتی رئیس جمهور منتخب که هنوز مسئولیتی در قبال این کوتاهی ها ندارد پیگیر رفع مشکل است، ولی آنها که مسئولیت داشتند کاری نکردند و به دنبال افتتاحیه های نیمه کاره هستند.

 

خطیب جمعه انزلی تاکید کرد: باید توجه داشت که اگر رضایت مردم را نداشته باشیم و چیزهایی که جامعه به آن نیازمند است اجرا نشود مشکلات حل نخواهد شد. فراموش نکنیم که اگر همه در زیر چتر ولایت قرار بگیرد، جامعه آرامش خواهد داشت.


وی به تاریخ ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است که از سوی اولیای الهی در خصوص آن سفارش های زیادی شده است. هم اهمیت دادن به آن و هم شرکت در آن بگونه ای که حتی در دوران حاکمان ظالم هم این پایگاه نظام اسلامی نباید شکسته شود و در تاریخ هم می‌بینیم دشمن خیلی در تلاش بوده که این فریضه الهی انجام نشود. ولی حضور مومنین به آن جلوه معنوی خاص داده و امیدواریم در دوران بعد از کرونا این جماعات مذهبی و معنوی رونق بیشتری به خود بگیرند.


کد خبر 1078151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha