خوزستان بی آب گرفتار بی تدبیری است

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه خوزستان بی آب نیست بلکه گریبان گیر بی تدبیری است گفت: تفکر غلط بهره‌وری غیر مدبرانه از آب های سطحی سال هاست که در ذهن مسئولان ما جا افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه ۱ مرداد) با بیان اینکه یکی از نشانه های تقوا در قلوب انسان تعظیم شعائر الله است گفت: یکی از بزرگترین شعائر الهی و شاید واجب ‌ترین و ارزنده ترین آن که باید آنرا احیاء کنیم و تک تک ما نسبت به آن وظیفه داریم مسئله غدیر است.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه در تبلیغ غدیر همین بس که پیامبر عظیم الشأن اسلام در روز غدیر بر آن تاکید کردند که بر همه واجب است این روز را و مسئله غدیر و ولایت مولا امیرالمومنین را به نسل های بعد خودشان و فرزندانشان برسانند، افزود: ائمه اطهار(ع) نیز نسبت به حفظ خطبه غدیر تاکید داشتند.


*اهل بیت(ع) هر فرصتی را برای تبلیغ غدیر و مولا علی(ع)  استفاده می کردند
وی بیان کرد: همین بس که وقتی به تاریخ مراجعه می کنیم می بینیم که اهل بیت(ع) هر فرصتی را مهیا می دیدند، برای تبلیغ غدیر و مولا علی(ع) استفاده کرده اند.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه همه شنیده اید که در روز عاشورا آخرین صحبت ها و خطبه‌ای که سیدالشهدا(علیه السلام) داشتند تبلیغ امیرالمومنین (علیه السلام) و اهمیت غدیر بوده است ادامه داد: امیرالمومنین کسی است که در قله امامت و سعادت، راهبر است.

وی کسی که با علی(ع) باشد را با خدا دانست و اظهار کرد: امیدوارم از این فرصت استفاده کنیم زیرا فقط خود خداوند متعال می دانند که در فردای قیامت مولای متقیان چه فایده هایی برای تک تک ما خواهند داشت.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه به مسئله این روزهای خوزستان اشاره کرد و افزود: معمولا در آخر دولت ها مشکلات فراوان دیده می شوند، اما مسئله مهمی که همه در جریان آن هستید درد بی آبی است که دامن جامعه ما را گرفته است.

وی تصریح کرد: مشکلات خوزستان و مردم سیستان و بلوچستان دلها را به درد می آورد.

حجت الاسلام محمدیان گفت: باید در نظر بگیریم که امسال در خشکسالی کم سابقه ای هستیم و میزان بارندگی‌ها، کمبود آب را در پشت سدهای گیلان هم داشتیم اما نمی‌شود بی تدبیری و سوء مدیریت متصدیان و مسئولین امر را نادیده گرفت.


*تفکر غلط در بهره وری آبهای سطحی و مافیای آب

امام جمعه سنگر تفکر غلط بهره‌وری غیر مدبرانه از آب های سطحی را که در طول سالیان در ذهن مسئولان جا افتاده است علت اصلی این بحران ها دانست و بیان کرد: این موضوع نه تنها این دولت بی تدبیر ناامید بلکه دولت های قبلی را در کنار مافیایی آب درگیر خود کرده بود، و متاسفانه بعضی از مسئولین نفع اهل قدرت و ثروت را به مستضعفان و مردم کشاورزان روستاییانی که معاش و زندگی و کسب و کار آن ها منوط به مسئله مسئله آب است ترجیح می‌دهند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه خداوند از این نعمت به نام حیات بشریت نام می‌برد و باید این مشکل حل شود اظهار کرد: سالیان سال است که مقام معظم رهبری  تاکید به آبخیزداری دارند و در همه جلسات هم خود مدیران و مسئولان می نشینند و تاکید دارند که حضرت آقا بر مسئله آبخیزداری اصرار دارند.

وی گفت: این سدهایی که از دولت سازندگی در مسیر رودخانه ها ساخته شد می بینیم که چه بر سر این آب ها آورده و در دریاچه ارومیه، در هورالعظیم چه اتفاقی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه یک چهارم آب مملکت و منابع آبی در خوزستان است، اذعان کرد: خوزستان بی آب نیست بلکه خوزستان گریبان گیر بی تدبیری است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: سرشاخه های رودخانه ها از زاگرس به این منطقه سرازیر می شود حالا چرا خوزستان به این اوضاع مبتلا شده است! این چیزی جز بی مدیریتی و بی‌ تدبیری مدیران است.

وی با تاکید بر اینکه امام(ره) فرمود«انقلاب ما انقلاب مستضعفین است» افزود: خوزستان در طول هشت سال دفاع مقدس رنج کشیده هستند، شهید داده اند و مردم زحمتکش، خونگرم و مهمانواز هستند، آیا این سزاوار است که چنین درد بکشند.

وی با انتقاد به مسئولان که چرا حق اساسی و حیاتی این مردم را از آنها گرفته اید، از دادستان خوزستان و دادستان کل کشور گلایه کرد و افزود: آمدند یک شوی رسانه‌ای رفتند و گفتند «برای ما سوء مدیریت و کم کاری مسئولین و تقصیر آنها در مسئله آب مسجل شده است اما مردم صف خودشان را از اغتشاشگران جدا کنند» حرف درستی زدید اما باز هم توپ را در زمین مردم انداختید.

وی با تاکید بر اینکه در مسئله آب خوزستان وقتی شما روایت درستی از مسئله نکنید، وقتی من تریبون دار نماز جمعه هم مقصر هستم زیرا سکوت من بی‌تأثیر نبوده چون روایت درست نکرده ام، به تبع دشمن وظیفه خود را می داند، اظهار کرد: دشمن روایت خودش را از مسئله بیان می کند، دشمن بر این زخم و درد موج سواری می کند و این طبیعت کار دشمنی است، دشمن هیچ تقصیری ندارد چون کارش دشمنی است.

حجت الاسلام محمدیان گفت: تقصیر مسئولینی است که بی تدبیری می کنند و در کنارش سکوت ما نیز بی تاثیر نخواهد بود.

*دادستان کل کشور به وظایف خود نسبت به محاکمه مدیران نالایق عمل کند
امام جمعه سنگر از دادستان کل کشور و استان خوزستان خواست، کسانی که با بی تدبیری و بی مسیولیتی کمر این مردم را شکستند و با وقاحت، شقاوت و پستی را بجایی رساندند که الان خودشان مدعی شده اند.


حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: از دادستان کل کشور درخواست داریم به وظایف خود نسبت به محاکمه مدیران نالایق نیز عمل کند و به سوء مدیریت های آنان رسیدگی می‌کنند و آن موقع است که انقلاب ثمر خواهد داد.

*جنایت زیست محیطی در سراوان از بی عرضگی مسئولین استان است
امام جمعه سنگر در ادامه همچنین در خصوص زباله سراوان نیز اظهار کرد: هر وقت آمده ایم صحبت کنیم به ما گفتند مسئله امنیتی است، انگار ما مقلد امنیتی ها شده ایم.


حجت الاسلام محمدیان گفت: منطقه سراوان یک جنایت زیست‌محیطی است و این ظلم به مردم سراوان است و هر چه در آن نگاه می کنید همه اش به بی عرضگی مسئولین استانی برمی‌گردد.

وی اذعان کرد: در کدام کشور دنیا دیده می شود که بهترین جا در دل طبیعت را محل دفن و دپوی زباله کرده باشد.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: مسئولین محیط زیستی این استان مرده‌اند! راه و کار دیگه ای نمی توان انجام داد، مردم منطقه درگیر بیماری های سرطانی هستند و باید تاوان بی تدبیری و بی مدیریتی های شما را بدهند.

وی اضافه کرد: برای مردم و مدیران گیلان زشت است که پس از سی و اندی سال هنوز نتوانسته این مشکل را جمع کنند.

کد خبر 1078154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha