آلودگی آب خسارات جبران ناپذیری به کشاورزی و دامداری وارد کرده است

آیت الله فرحانی با اشاره به وضعیت ناسالم آب در خوزستان گفت: آبی که برای زراعت زمین های خوزستان رها شده کاملا ناسالم بوده و باعث از بین رفتن محصولات کشاورزان می شود و همچنین به دامداران نیز آسیب بسیاری وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت الله عبدالکریم فرحانی» شامگاه (جمعه ۱ مرداد) در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان اظهار کرد: هدف مقام معظم رهبری برای احیای زمین های خوزستان ۲ میلیون هکتار بوده که متاسفانه تبدیل به ۵۵۰ هزار هکتار شده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ما در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم این موضوع را به ایشان عرض کردیم و علاوه بر آن به جوانان خوزستانی گفته بودیم که هدف مقام معظم رهبری ۲ میلیون هکتار بوده که از میزان درصد کمی محقق شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت ناسالم آب در استان خوزستان گفت: آبی که برای زراعت زمین های خوزستان رها شده کاملا ناسالم بوده و مشکلات مختلفی را به وجود آورده است و باعث از بین رفتن کشاورزی و محصولات کشاورزان می شود.

 

آیت الله فرحانی ادامه داد: متاسفانه این آب ناسالم باعث شده که گاومیش ها مجبور به سقط جنین شوند و همین موضوع تبعات ناگواری برای خوزستان خواهد داشت؛ مدیرکل جهاد کشاورزی در سال ۹۵ عنوان کرد که میزان خسارات آب آلوده به نخیلات خوزستان از آسیب جنگ تحمیلی بیشتر بوده است.

 

وی یاد آور شد: ضرورت دارد به خواسته های به حق مردم خوزستان توجه شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر با ارائه راهکاری کارشناسی این مشکلات برطرف شده و شاهد آرامش در استان باشیم.

 

کد خبر 1078188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha