مردم خوزستان با انتقال آب خوزستان برای مصارف صنعتی و کشاورزی مخالف هستند

حجت الاسلام کروشات گفت: مخالفت با سدسازی انبوه در بالادست رودخانه ها و هدایت آب‌ها از سرشاخه ها برای مصارف صنعتی و کشاورزی به دیگر استان‌ها از مهم‌ترین دلایل اعتراض مردم خوزستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام موسی کروشات» شامگاه (جمعه ۱ مرداد) در نشست رسیدگی به مشکلات خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: متاسف هستیم مسئولان استانی با عملکرد ضعیفشان به نحوی عمل کردند که رهبر انقلاب اسلامی مجبور به ایراد سخنرانی در زمینه مشکلات آبی خوزستان شدند.

 

نماینده عشایر معترض به خشکسالی در استان خوزستان با بیان اینکه مسئولان استانی توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری ندارند افزود: در صورتی که به فرمایشات ایشان به درستی عمل می شد هیچگاه با این مشکلات مواجه نمی شدیم؛ امروز خوزستان جمع تمام تناقض ها است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به مطالعات انجام شده میزان بیکاری در استان خوزستان بالای ۴۰ درصد است اضافه کرد: حق مردمی که در جنگ تحمیلی و جنگ دفاع از حرم این‌چنین جانانه از آرمان های اسلام دفاع کردند این نیست که امروز محرومیت های فراوانی را به چشم ببینند.

 

حجت الاسلام کروشات با اشاره به خواسته های معترضان در خوزستان تاکید کرد: مخالفت مردم استان با سدسازی انبوه در بالادست های رودخانه ها و هدایت آب‌ها از سرشاخه ها برای مصارف صنعتی و کشاورزی به استان های فلات مرکزی است، علاوه بر آن محرومیت، تبعیض، بیکاری و ... از دیگر مطالبات مردم خوزستان به شمار می‌رود.

 

وی در پایان یاد آور شد: از معاون اول رئیس جمهوری می خواهیم تصمیمات جدی در زمینه رفع ممنوعیت کشت برنج، استفاده از مدیران بومی و همچنین آزادی سریع بازداشتی های حوادث اخیر خوزستان بگیرند.

 

کد خبر 1078189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha