فرهنگ حاکم بر شهدا و ایثارگران ما فرهنگ خیال پردازی و فرهنگ هالیودی نیست

فاضلی زاد، گفت: فرهنگ حاکم بر شهدا و ایثارگران ما فرهنگ خیال پردازی و فرهنگ هالیودی نیست ؛ این فرهنگ وجود دارد ، هنوز امثال باکری و همت در بین ما هستند لذا ما برای اینکه مزین به این فرهنگ شویم جلو می آییم.

بهرام فاضلی زاد  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بزرگداشت مشاهیر و معاریف هر جامعه ای و هر ملتی جزء اصول پذیرفته شده هر جامعه و همه ملت ها است . 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه نه  شهدا  و نه خودشان و نه خویشان آنها  نیازی  به بزرگداشت ندارند افزود: ما نیاز به این برنامه ها داریم و اگر می بینیم در این حوزه ها مشکل وجود دارد به این دلیل است که به درستی عمل نشده است،  و در واقع قصور از ماست که فرهنگ شهدایی همچون باکری، صیاد، همت و شهید شهبازی و ریزوندی را نتوانستیم به درستی منتقل کنیم. اما آنچه که ما را وادار می کند که این بزرگداشت ها را برگزار کنیم نیاز نسل های بعد برای ایجاد فرهنگ ایثار، گذشت و مقاومت است. 

 

وی خاطر نشان کرد: اگر حماسه حسینی را پاس می داریم برای آن است که حماسه عاشورا یک الگوی تجربه شده در تاریخ زندگی ما و یک الگوی قابل تقلید برای من و شماها است که اگر روزی کیان کشور مورد تهاجم قرار گرفت، ملت با شجاعت به دفاع از کشور بپاخیزند.

 

فاضلی زاد تصریح کرد: شهید بابایی و شهید باکری الگوهایی هستند که در بطن جامعه ما و فرهنگ ما شکل گرفتند و اینها الگوهایی بودند که با فرهنگ متعالی پیوند گرفتند که به اینها شخصیت برجسته ای می بخشد و آنها را اسوه ای جهانی تبدیل می کند. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: شهدا محبوب بودند و این محبوبیت برای آن بود که عمل شهدا خالصانه بود و برای قرب الهی حرکت کردندو خدا در سوره مریم می فرمایند که کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند محبتشان را در دل دیگران قرار می دهد و لذا شهدای ما معنای واقعی آیه هستند. 

کد خبر 1078192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha