اجرای ششمین مرحله توزیع گوشت قربانی/ جشن عید غدیر در کانون‌های مساجد برگزار می شود

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد از اجرای ششمین مرحله توزیع گوشت قربانی و جشن عید غدیر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد»‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تبریک عید سعید غدیرخم با تشریح ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته، با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، برنامه‌ها به اشکال مختلف با محدودیت حضوری و در فضای باز و یا به شکل مجازی برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه عید غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی در کانون‌های مساجد استان گیلان، اذعان کرد: برگزاری جشن عید غدیر در فضای مجازی همراه با مداحی و تکریم ایتام و کمک به نیازمندان با تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) در قالب بسته‌بندی و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی و کمک‌های مومنانه از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی از اجرای ششمین مرحله توزیع گوشت قربانی ماه ذی‌الحجه خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ بسته گوشت قربانی به همت موسسه حضرت خدیجه(س) قم و برنامه به سمت خدا با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

رضوانی نژاد تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون و طی پنج مرحله، ۶ هزار بسته گوشت گرم یک کیلو و نیمی به وزن تقریبی هشت تن بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی توزیع نان صلواتی، اطعام و نذری به‌ویژه بین نیازمندان و آسیب دیدگان از وضعیت شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی کاروان‌های شادی، اجرای مسابقه کتابخوانی از خطبه‌های غدیر در فضای مجازی و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با محوریت واقعه غدیر خم در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: جشن غدیر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد برگزار می‌شود.

 

رضوانی نژاد اعلام کرد: تولید سرود و نماهنگ با موضوع غدیر و تبریک اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت عید غدیر خم، برگزاری مسابقات پیامکی با محوریت عید غدیر در فضای مجازی، تکریم سادات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روز عید غدیر، اهدای هدیه به هم نامان مولا علی (ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پخش مداحی و بسته‌های صوتی ویژه عید سعید غدیر خم از ماذنه‌ها و بلندگوهای مساجد نیز همزمان با عید سعید غدیر اجرا می‌شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه این عید، عید مستضعفان و محرومان است تاکید کرد: غدیر، عیدی است که خدای تبارک و تعالی به وسیله رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برای اجرای مقاصد الهی و ادامه تبلیغات و ادامه راه انبیا، حضرت امیر(علیه السلام) را منصوب فرمودند.» (صحیفه امام؛ ج 19، ص 63)

 

کد خبر 1078285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha