​۷۷۹۰ گیلانی برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

علیزاده اقدام دولت برای حمایت از واحدهای کارفرمایی را در زمان شیوع کرونا مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ هفت هزار و ۷۹۰ نفر در گیلان برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس علیزاده» شامگاه جمعه (۱ مرداد) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: به جهت شیوع ویروس کرونا کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی مورد خلل قرار گرفت و ضرر و آسیب‌های فراوانی به مردم وارد شد بنابراین دولت طرح حمایتی را در دستور کار خود قرار داد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان عنوان کرد: از اسفند سال 98 و با توجه به همه‌گیری کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای را در 24 اسفند 98 ایجاد کرد که از طریق آن واحدهایی که متاثر از بیماری کرونا کارشان تعطیل و یا نیروی کارشان تعدیل شده بود می‌توانستند جهت برخورداری از حمایت دولتی ثبت نام کنند.

 

علیزاده با بیان اینکه از اسفند 98 تا پایان اردیبهشت 99 در گیلان 23 هزار و 118 نفر در سامانه به بیکاری ثبت نام کردند افزود: از این تعداد، 20 هزار و 306 نفر و پس از بررسی‌هایی که انجام گرفت مشمول استفاده از مقرری بیمه بیکاری شدند که سازمان تامین اجتماعی هم نسبت به برقراری این مقرری اقدام کردند.

 

وی این اقدام دولت را برای حمایت از واحدهای کارفرمایی را در چند ماهه نخست شیوع کرونا مؤثر خواند و اضافه کرد: بعد از آن هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقریبا از برج پنجم سال 99 سامانه جدید روابط کار را راه‌اندازی و متعاقبا اطلاعات سامانه بیمه بیکاری به این سامانه انتقال پیدا کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت نام 14 هزار و 114 نفر در سال 99 در سامانه روابط کار جهت دریافت بیمه بیکاری خبر داد و یادآور شد: در سه ماهه نخست سال 1400 هم هفت هزار و 790 نفر هم‌اینک به عنوان مقرری بگیر در سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام کردند که از این مقرری استفاده می‌کنند.

 

علیزاده در پاسخ به این پرسش که در صورت سوءاستفاده از بیمه‌های بیکاری این موضوع چگونه شناسایی می‌شود هم اذعان کرد: برای این موضوع هم ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان و سازمان تامین اجتماعی با هم همکاری می‌کنند و اشتغال‌های پنهان را کشف می‌کنیم.

 

وی از شناسایی هزار و 35 نفر در سال 1400 در گیلان و قطع مقرری بیمه بیکاری آنان سخن گفت و خاطرنشان کرد: در سال 99 هم برای این موضوع همکاری مشترکی بین تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان و سازمان تامین اجتماعی انجام و مقرری حدود شش هزار نفر قطع شد.


 

کد خبر 1078289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha