درخشش تیرانداز ایلامی در المپیک ۲۰۲۰/ فروغی طلا کسب کرد

جواد فروغی، عضو تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران و اهل شهرستان دهلران از توابع استان ایلام موفق به کسب اولین مدال طلای المپیک کاروان ایران در توکیو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  «جواد فروغی» در اولین روز از برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ماده ۱۰ متر تپانچه با امتیاز ۵۸۰/۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال این رشته در مسابقات تیراندازی راه یافت.

 

این تیرانداز ایلامی در فینال نیز توانست با شکست رقبای خود، مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به نام خود و کشور عزیزمان ایران اسلامی ثبت کند، این مدال، اولین مدال المپیکی تاریخ ایران در رشته تیراندازی به شمار می رود.

 

جواد فروغی در  فینال مسابقات تیراندازی در ماده ۱۰ متر تپانچه توانست در رقابت با تیراندازانی از  کشورهای اوکراین، هند، چین، کره جنوبی و آلمان، مدال طلای المپیک را به گردن آویزد.

 

وی در گفت و گویی گفته است: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم، برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»

 

 

جواد فروغی پرستار و از کادر درمان کشور است که در  یک اتفاق تاریخی در المپیک۲۰۲۰ توکیو صاحب مدال طلای المپیک شده است.

 

گفتنی است، مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد و نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده،  مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو است.

 

جواد فروغی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران، عضو تیم ملی تیراندازی مردان ایران است، وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک که از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی( در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان ) را برای ایران به دست  آورد.

 

کد خبر 1078325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha