ضرورت توجه به عدالت اجتماعی در برنامه توسعه/ ۱۷ درصد از سهم آبرسانی استان‌ها به خوزستان تعلق دارد

جهانگیری با بیان اینکه خوزستان رتبه نخست سقف اعتبارات استان‌ها را دارا است گفت: علاوه بر این ۱۷ درصد از سهم آبرسانی استان‌ها به خوزستان تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز (شنبه 2 مرداد) در جلسه مشترک ستاد بحران، تنش آبی و موضوعات کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: هر مسئول باید درک صحیح از مطالب جامعه داشته باشد چرا که همه ما در برابر خداوند مسئول خواهیم بود.

 

معاون اول رئیس جمهوری افزود: بیش از 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و تاکنون 12 دولت روی کارآمده اند، همه ما نسبت به شرایط سخت استان خوزستان ناراحت هستیم و باید تلاش کنیم که در این فرصت این رنج ها را به حداقل برسانیم.

 

وی با بیان اینکه قدرت مدیر در تصیمم گیری درست مشخص می شود اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت 2 نهاد مهم و تاثیرگذار و برنامه‌ریز برای کشور هستند، امروز حتی مخالفان در خارج از کشور بر این مهم اذعان دارند که سقف اعتبارات استان خوزستان رتبه نخست کشوری را دارد علاوه بر آن 17 درصد از سهم آبرسانی استان ها به خوزستان تعلق دارد.

 

جهانگیری با اشاره به اگر توسعه در جهت رضایت مردم قرار نداشته باشد تاثیری ندارد نصریح کرد: متاسفانه در برنامه های توسعه که در سال های گذشته تدوین شده به موضوعات عدالت و برابری اجتماعی کمتر توجه شده و مردم رفته رفته با مشاهده این تبعیض ها نارحت شدند.

 

وی با بیان اینکه تا آخرین لحظه مسئولیت برای بهبود وضعیت تلاش خواهیم کرد ادامه داد: در موضوع کاشت های پرآبی ضرورت دارد وزیر جهادکشاورزی و مجموعه آن با کشاورزان گفت‌وگو کرده و بهترین کشت با کمترین مصرف آب را پیشنهاد دهند.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به وجود چندین سد در خوزستان خاطر نشان کرد: در 2 سال اخیر اگر همین سدهای موجود نبودند قطعا استان خوزستان با مشکلات جدی مواجه می شد.

 

وی آب شرب را اولویت اصلی در همه شهرها و روستاها دانست و ابراز کرد: اکنون بین 6 الی هشت هزار روستا در سراسر کشور به وسیله تانکر آبرسانی می شوند که سهم خوزستان 700 روستا است، تمام تلاش ما براین است که هرچه سریع‌تر مشکل این روستا برطرف شود.

 

جهانگیری یاد آور شد: هر دامداری که براثر خشکسالی دام های خود را از دست داده است خسارات آن به شرط جایگزین دام پرداخت خواهد شد و علاوه بر این 230 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت های سیل 98 درنظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1078376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha