اقدامات سپاه در جهت رفع تنش آبی خوزستان

سردار سلامی با اشاره به اقدامات سپاه در جهت رفع تنش آبی خوزستان گفت: در این مدت خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و بزرگی توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسین سلامی» امروز (شنبه 2 مرداد) با حضور در خوزستان، در جمع اهالی روستای جفیر از توابع شهرستان هویزه اظهار کرد: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رفع مشکلات خوزستان، امروز به این استان آمدیم تا از نزدیک مشکلات تنش آبی در این استان را پیگیری کنیم.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در این مدت خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و بزرگی توسط قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه حضرت ولیعصر (عج) انجام شده افزود: طرح غدیر توسط قرارگاه خاتم الانبیا حدود 525 کیلومتر لوله با قطر 2 متر از منطقه شوش به منظور رفع تنش آبی در برخی از روستاها کشیده شده که مناطقی چون سوسنگرد و حمیدیه و 70 درصد از آب اهواز، هویزه، شادگان، دارخوین، خرمشهر و آبادان را آبرسانی می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحران‌های آبی این روزها نیز تلاش سپاه ولیعصر قابل توجه است تصریح کرد: تاکنون 60 درصد تانکر 30 هزار لیتری به صورت سیار در 87 روستا در حال آبرسانی به مردم است و امروز نیز 40 دستگاه تانکر سیار دیگر اضافه می شود.

 

سردار سلامی از دیگر اقدامات سپاه ولیعصر تعبیه حدود 150 تانکر ثابت در روستاهای خوزستان دانست و اضافه کرد: همچنین 91 کیلومتر لوله 250 میلی متری در تعدادی از روستاهای منطقه از جمله غیزانیه، دشت آزادگان، لالی، الهایی، جفیر و مناطق دیگری در حال اجرا است.

 

وی خاطر نشان کرد: 2 مخزن بزرگ 40 هزار مترمکعبی در منطقه ام الدبس در شهر شوش ایجاد شده که آب را ذخیره می‌کند و سپس به مناطق دیگر که دچار تنش آبی هستند انتقال می دهد.

 

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به وضعیت نابسامان فاضلاب اهواز عنوان کرد: قرارداد فاضلاب اهواز نیز که از مسائل مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، سال گذشته با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد و کارگاه آن تجهیز شده که امیدواریم با تحویل به موقع بودجه و تلاش های مضاعف قرارگاه در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ باشیم.

 

وی سپاه را به مردم وفادار و در حل مشکلاتشان متعهد دانست و ابراز کرد: ما در سختی ها با مردم خوزستان همراه هستیم و مردم را تنها نمی گذاریم همانطور که در سیل سال 98 برادران عزیز ما در تمام مناطق سیل زده با مردم همراه بودند، امروز نیز در کنار مردم هستیم.

 

سردار سلامی یاد آور شد: خوزستان برای ما نه تنها مهم بلکه مقدس است، این استان کربلای ایران و لاله زار شهدای بزرگ ماست هر وجب از این خاک برای ما مثل کربلا مقدس دوست داشتنی و سرمه چشمان ماست.

 

کد خبر 1078377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha