حضور یک داور محجبه برای نخستین بار در بازی‌های المپیک توکیو

یک داور محجبه مصری برای نخستین بار قرار است در مسابقات بسکتبال این دوره از بازی‌های المپیک تابستانی در توکیو داوری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی21، مدیریت مسابقات بازی های المپیک تابستانی، ساره جمال، داور مصری را برای داوری مسابقات بستکبال این دوره از المپیک که از روز جمعه یکم مرداد 1400 مطابق با 23 ژوئیه 2021 میلادی در توکیو آغاز شده است، انتخاب کرد.

 

ساره جمال، مهندس عمران، بسکتبالیست و داوری مسابقات بسکتبال در مصر نخستین داور محجبه است که داوری مسابقه بسکتبال در المپیک را برعهد خواهد داشت. ساره جمال موافقت فدراسیون های بسکتبال بین المللی و آفریقا مبنی بر پوشیدن حجاب داوران زن را کسب کرده است.  این موافقت تنها منحصر به مسابقات المپیک نخواهد بود، بلکه برای همه داوری های دیگر نیز خواهد بود. ساره از این موافقت برای نخستین بار در داوری این دوره از مسابقات المپیک استفاده خواهد کرد.

 

بسکتبال سه نفره یعنی دو تیم با یک سبد بازی می کنند. تعداد اعضای هر تیم سه بازیکن است. این نوع از بستکبال یک ورزش گروهی محبوب در جهان است که در بوستان ها و مناطق تفریحی بازی می شود.

 

آمارها نشان می دهد که بیش از 430 هزار بازیکن از 182 کشور این نوع بستکبال را بازی می کنند. ساره نخستین زن عرب و آفریقایی محجبه است که بسکتبال سه نفره را در المپیک داوری می کند.

کد خبر 1078397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha