۳۳۲۰  میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تنش آبی در اختیار وزارت نیرو قرار داده شده است

نجار گفت: امروزه شاهد هستیم که در برخی استان های کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش بارش داریم بنابراین با توجه به اهمیت موضوع آب شرب، سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تنش آبی در اختیار وزارت نیرو قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اسماعیل نجار» امروز (شنبه 2 مرداد) در جلسه مشترک ستاد بحران، تنش آبی و موضوعات کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: واقعیت این است که با گرم تر شدن زمین و تغییر زمان بارش ها مناطق پربرف کشور به شدت کاهش یافتند.

 

معاون وزیر کشور افزود: از ابتدای پیش بینی این بحران نمی شد بنابراین امروزه شاهد هستیم که در برخی استان های کشور بیش از 90 درصد کاهش بارش داریم بنابراین با توجه به اهمیت موضوع آب شرب سه هزار و 320 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تنش آبی در اختیار وزارت نیرو قرار دادیم.

 

وی عنوان کرد: یک هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه های زودبازده و علاوه بر این سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی با بهره چهار درصد در نظر گرفته شده است و دولت نیز سه هزار و 500 میلیاردتومان به صندوق بیمه کشاورزی کمک کرده است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت انجام خواهیم داد اضافه کرد: با هماهنگی ستاد فرمان امام خمینی (ره) 45 میلیارد تومان برای کمک به آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده شده است.

 

وی در پایان یاد آور شد: از نمایندگان خوزستان خواستارم و با توجه به اینکه در حال تنظیم سند هفتم توسعه هستیم تلاش کنند دغدغه های مردم خوزستان در این سند گنجانده شوند.

 

کد خبر 1078406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha