بازدید ۳ میلیون نفر از مسجد ایاصوفیه استانبول در یک سال گذشته

مسجد ایاصوفیه در استانبول در یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون بازدید کننده از ترکیه و سراسر جهان داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»،تبدیل موزه ایاصوفیه به مسجد در 24 جولای 2020  اتفاقی بزرگ در تاریخ استانبول و ترکیه بود و این مسجد در سالی که با محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر کرونا همراه بود ، توانست محبوبیت خود را دو چندان کند.

 

به گفته مقامات ترکیه این مسجد در یک سال گذشته بیش از 3 میلیون بازدید کننده از ترکیه و  سراسر جهان داشته است.

 

مفتی «مصطفی یاووز» می گوید که با پایان ممنوعیت پرواز از کشورهای دیگر به ترکیه تعداد بازدیدکنندگان از مسجد ایاصوفیه از این تعداد هم بیشتر خواهد شد.

 

یاووز به خبرگزاری آناتولی گفت که مسجد ایاصوفیه با وجود همه گیری کرونا و محدودیت های رفت  و آمد علاقه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

 

این مسجد  مانند سایر مساجد در سراسر ترکیه  با اقدامات دقیق رعلیت فاصله اجتماعی و قانون ماسک اجباری برای هر کس که نماز می خواند یا از آن مکان بازدید می کند ، باز بود.

 

وی افزود: این یکی از مهمترین مکان ها برای ترکیه و جهان است ،یک ارزش مشترک برای بشریت و یکی از مهمترین مکانهای عبادی محسوب می شود زیرا بخشی از هویت اسلامی ترکیه و استانبول است.

 

ایاصوفیه تقریباً 5000 بازدید کننده در روزهای هفته و حدود 12000 بازدیدکننده در تعطیلات آخر هفته در طول سالهای 2020 و 2021 داشته است.

کد خبر 1078408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha