واردات واکسن توسط شرکت های بزرگ اقتصادی کرمان ضمن عدم تحمیل هزینه بر دولت سرعت واکسیناسیون را بالا می برد

زینی وند توان مجموعه های اقتصادی و مراودات خارجی آنان برای وارد کردن واکسن را به عنوان ظرفیتی که جز استان کرمان، استان دیگری آن را ندارد مورد اشاره قرار داد و این امر را به عنوان مسئولیت اجتماعی این شرکت ها قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۲ مرداد) در نشست استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه هم اکنون در اوج بحران قرار داریم هر چند وضعیت در جنوب و شرق به نیمه ثبات رسیده؛ اظهار کرد: اما در اوج پیک استان به سر می بریم.

 

 

استاندار کرمان با قدردانی از مجموعه علوم پزشکی که به دلیل مراقبت ها و تحت تأثیر واکسیناسیون، تعداد فوتی ها کنترل شده و در مقایسه با افراد بستری و پیک گذشته کاهش یافته؛ با اشاره به در خواست تعطیلی برخی شهرستان ها، گفت: ما به نتیجه نرسیدیم که تعطیلی اداری، کرونا را کمتر بکند کمااینکه در همین تعطیلی تهران هم باید نگران بود زیرا شهر خلوت و مردم راهی شمال شدند.

 

 

وی کنترل ها در جیرفت و مناطق ییلاقی را خوب توصیف کرد و با بیان اینکه اگر بیماران بستری موقت را لحاظ کنیم، وضعیت بحرانی تر از این است؛ تأکید کرد: مردم از حق خود در استفاده از واکسن استفاده کنند و رسانه ها باید به این مسئله کمک کنند.

 

 

زینی وند با اشاره به پیشنهاد دکتر پورابراهیمی مبنی بر استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی استان برای وارد کردن واکسن تصریح کرد: استان کرمان در محور درگیری و تعامل با چهار استانی است که واکسیناسیون افراد ۵۰ ساله در آنها مجاز است لذا حتماً با وزارت بهداشت مکاتبه می کنیم که این مجوز را به کرمان هم بدهند زیرا هم مردم ما را تحت فشار دارند و هم اینکه علوم پزشکی و فرمانداران امکانات را فراهم کردند.

 

 

وی توان مجموعه های اقتصادی و مراودات خارجی آنان برای وارد کردن واکسن را به عنوان ظرفیتی که جز استان کرمان، استان دیگری آن را ندارد مورد اشاره قرار داد و این امر را به عنوان مسئولیت اجتماعی این شرکت ها قلمداد کرد و گفت: در ستاد استانی کرونا مصوب می کنیم تا گروه های هدف توسط این ستاد و علوم پزشکی مشخص شود تا حجم واکسیناسیون بالا برود و گروه هایی مثل خبرنگاران و...واکسینه شوند.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه این کار هزینه ای هم روی دوش دولت ندارد و یک پیشنهاد منطقی است؛ گفت: سیرجان اعلام کرده ۲۵ تا ۳۰ درصد مبتلایان آن مربوط به جامعه کارگری است و این خطرناک است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه اردوگاه افاغنه در بردسیر باید دو هفته قرنطینه و هر گونه برنامه در آن متوقف شود؛ محدودیت ورود به آرامستان ها را ادامه دار اعلام کرد و افزود: هر صنفی که رعایت نکند باید پلمب شود.

کد خبر 1078409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha