فساد در فضای مدیریتی گیلان/ با مدیران فاسد به شدت برخورد می‌کنم

​حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه متاسفانه در فضای مدیریتی گیلان فسادهای عجیب و غریبی پیش می‌آید و همه هم سکوت می‌کنند گفت: با مدیران فاسد به شدت و با قاطعیت برخورد می‌کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (شنبه،۲ مرداد) در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان املش اظهار داشت: متاسفانه در فضای مدیریتی گیلان فسادهای عجیب و غریبی پیش می‌آید و همه هم سکوت می‌کنند، اما در همین‌جا بدون تعارف باز هم تاکید می‌کنم با مدیران فاسد به شدت و با قاطعیت برخورد و دستشان را قطع می‌کنم و اجازه رشد را دیگر به او نمی‌دهم.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان آمارهای حوزه مباحث مدیریتی استان و کل کشور را نگران کننده خواند و اضافه کرد: مشخص نیست که ما اینگونه مسائل را باید به چه حسابی بگذاریم آیا باید بگوییم این اتفاقات از روی تعمد بوده یا از روی جهالت و غفلت، حوادث اخیری که در یک ماه اخیر در گیلان اتفاق افتاد؛ موجبات وهن نظام مدیریتی استان و نظام را فراهم می‌کند.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه به علت حوادث تاسف‌برانگیز ما در مقابل مردم خودمان خجالت می‌کشیم افزود: از یک طرف نیز در خیابان نسخه‌ای را تحت عنوان گشت ارشاد می‌پیچیم و با نوع لباس پوشیدن و موسیقی گوش دادن جوانان کم سن و سال برخورد می‌کنیم و از یک طرف می‌بینیم که در فضای مدیریتی استان گیلان فسادهای عجیب و غریبی پیش می‌آید و همه هم سکوت می‌کنیم.پ

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه در هفته اخیر به غیر از وی هیچ کس دیگری در استان گیلان نسبت به قضایای اتفاق افتاده، واکنشی انجام نداده است گفت: فقط می‌توانم بگویم که آقایان مواظب خودتان باشید زیرا مایی که مدیر می‌شویم چندین پرونده برای ما باز است و همه تحت کنترل هستیم.

 

وی با بیان اینکه به طور مثال در قانون آمریکا هیچ رئیس اداره‌ای حق ندارد در محیط کار خود فساد داشته باشد تصریح کرد: برای جامعه بی بند و باری مانند این‌ها چنین قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد در حالیکه در خود دین اسلام و در قانون نظام کشور ما این موارد خیلی سختگیرانه‌تر است و باید مواظب باشیم زیرا این موضوع فقط مختص به آستارا نبوده است. 

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ادامه داد: همین چند وقت پیش یک عده‌ای از همه جا بیخبر در فضای مجازی مطلب نوشتند و گفتند که چرا فلان مدیر فنی ما که خوب و جوان بود را بیرون کردید در حالیکه نمی‌داند پس پرده چه خبر است و به علت غفلت همه چیز را نشر می‌دهد و آبروی نماینده شهرستان را زیر سؤال می‌برند و نماینده هم نمی‌تواند بگوید که آن مدیر چه عملی را مرتکب شده است.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه وی نمی‌خواسته ماجرای لنگرود در رودسر هم اتفاق بیفتد بنابراین مدیر مربوطه را بدون دردسر مرخص کرده است اذعان کرد: ما که نمی‌توانیم بنویسیم و آشکارا مسائل را بگوییم، متاسفانه این بداخلاقی‌ها وجود دارد و باعث و بانی آن هم شخص رئیس اداره است.

 

صفری ملک میان در ادامه بحث نظام بودجه‌ریزی شهرستان املش با توجه به اعتباراتی که وجود دارد و تخصیص پیدا می‌کند را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ابتدا باید اولویت‌های کاری را در شهرستان مشخص کنیم تا پس از جمع بندی آن‌ها بودجه و اعتبارات را اختصاص دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس اولویت‌بندی پروژه‌ها را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: پروژه جاده حسن رود به حسن سرا طبق گفته خود مدیرکل راه و شهرسازی گیلان کافی بوده که این اداره داده است در حالی‌که سؤال ما این است چگونه می‌شود طرحی را بدون کار کارشناسی و مطالعات دقیق زیست محیطی و اجتماعی اجرایی کرد.

 

وی با بیان اینکه رؤسای ادارات باید سطح اطلاعات خود را از شهرستان و مناطق مختلف آن چه روستایی و چه شهری بالا ببرند اذعان کرد: یکی از دلایل چنین مواردی این است که مدیر مربوطه اصلا کار میدانی انجام نمی‌دهد و حتی نمی‌داند که در حوزه مثلا آب شرب و یا برق چه مشکلات و کمبودهایی وجود دارد.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس پیگیری اعتبارات در سطح ادارات کل را ملاک برتری یک مدیر دانست و یادآور شد: از مدیران ادارات می‌خواهم که نسبت به انجام کارها، تکالیف و وظایف سازمانی خود جدی‌تر باشند و اعتبارات را از مدیرکل اداره خود طلب کند زیرا عملکرد تمام مدیران را مورد رصد و سنجش قرار می‌دهم.

 

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه در همین یکساله اخیر و با وجود تمام مشکلات اعتباری که وجود داشت چیزی حدود 600 تا 700 میلیارد تومان بودجه به دو شهرستان رودسر و املش تزریق شد عنوان کرد: 15 میلیارد تومان اعتبار هم در حوزه اختیارات خود نماینده مجلس است که تلاش می‌کنیم به بهترین نحو ممکن و طبق اولویت‌بندی تخصیص داده شود.

 

وی آب شرب سالم و بهداشتی را از جمله اولویت‌های دو شهرستان رودسر و املش که باید اعتبارات لازم به آن‌ اختصاص پیدا کند ذکر کرد و بیان داشت: همه موارد و مشکلات را رصد کردم و اعتبارات خوبی هم برای تامین آب آشامیدنی، ترمیم، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز آن و اجرای پروژه‌های لاینینگ اختصاص دادیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس جاده املش به رانکوه که محور مواصلاتی بسیار پرترافیک و پرسانحه است را هم متذکر شد و با بیان اینکه باید برای اصلاح آن اعتباراتی اختصاص داده شود عنوان کرد: روند کار پیمانکار پل رانکوه مطلوب است اما در مورد پل کیازنیک رضایت نداریم و انتظار داریم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه واقعا برخی از مدیران کل ضعف دارند و ضعیف‌تر از آن‌ها معاونانشان هستند خاطرنشان کرد: علاوه بر سایر حوزه‌ها در بخش بهداشت و درمان اعتباراتی را اختصاص دادیم و برای ساخت خانه‌های عالم 500 میلیون تومان و برای تکمیل سالن‌های صالحین سپاه 500 میلیون تومان در نظر گرفتیم.

کد خبر 1078410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha