نهادهای فرهنگی برای جلوگیری از طلاق برنامه داشته باشند

جاذب با بیان اینکه ماهانه حدود ۳۰ طلاق توافقی در آستارا به ثبت می رسد، گفت: نهادهای فرهنگی برای جلوگیری از افزایش طلاق برنامه های فرهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس جاذب» امروز(شنبه، ۲ مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: در فرهنگ اسلامی به داشتن خانواده سالم توصیه شده و سلامت جامعه در گروی سلامت خانواده است.

 

رییس دادگستری بندر آستارا با بیان اینکه طلاق های توافقی در شهرستان بیشتر شده است، افزود: طلاق در جامعه نتایج منفی به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۳۰ طلاق توافقی در آستارا به ثبت می رسد، تصریح کرد: این وضعیت نگران کننده است و باید یک آسیب شناسی اساسی شود.

 

جاذب بر آسیب شناسی مسئله طلاق و طلاق های توافقی توسط نهادهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: نهادهای فرهنگی برای جلوگیری از افزایش طلاق برنامه های فرهنگی داشته باشند.

 

رییس دادگستری بندر آستارا با بیان اینکه دشمن با تمام تلاش و با حجم سنگینی، بنیان خانواده را نشانه گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر دشمن در این بحث بتواند خانواده را متلاشی کند، جامعه هم به دنبالش متلاشی می شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از زوجین مشکل خاصی با یکدیگر ندارند، افزود: زوجین چون آیین همسرداری را نمی‌ دانند، مهارت حل مسئله را فرا نگرفته اند و نمی ‌توانند سو تفاهم خود را مدیریت کنند، متاسفانه به طلاق توافقی روی می‌ آورند.

 

جاذب با اشاره به اینکه جامعه ‌ای که به قانون تمکین نکند سعادتمند نمی ‌شود، گفت: مردم باید قانون مند بوده و به قوانین ملی احترام بگذارند و در این راستا نهادهای فرهنگی برنامه داشته باشند.

 

*خانواده‌ها به فرزندان خود بیشتر نظارت کنند

«یاسر همدهمی» نیز در این جلسه با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهارکرد: نماز جمعه یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با بیان اینکه در گزینش و مسئولیت دادن به افراد در ادارات و نهادهای دولتی باید به حضور آنان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه توجه شود، افزود: فردی که در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شرکت نمی کند صلاحیت مدیریت اداره یا نهادی را ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی ایجاد پرونده ها در دادگاه عدم نظارت خانواده ها بر فرزندان است، تصریح کرد: خانواده‌ها به فرزندان خود بیشتر نظارت کنند.

 

همدمی تاکید کرد: اشخاصی باید در دستگاه اداری خود ارتقا یابند که همواره در نمازجمعه حضور دارند.

کد خبر 1078428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha