تلاش برای کاهش طلاق در فارس با اجرای طرح «پاد»

اکبری گفت: طرح «پاد» یا «پیوند آگاهانه دل ها» توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان با هدف کاهش طلاق اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل اکبری»، امروز (شنبه 2 مرداد) با اشاره به تلاش دادگستری فارس برای کاهش آمار طلاق در جمع خبرنگاران گفت: دادگستری فارس برای پیشگیری از بروز اختلافات و کاهش آمار طلاق طرح هایی را به اجرا درآورده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس افزود: بدین ترتیب طرح «پاد» یا «پیوند آگاهانه دل ها» توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان به اجرا گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح، به افراد متقاضی ازدواج در انتخاب درست زوج مورد نظر کمک می شود و در این فرایند متقاضیان ازدواج پس از مراجعه، یاری برگ هایی را با 270هزار تومان اعتبار مشاوره دریافت می کنند که ضمن هدایت به مراکز مشاوره معتبر، هر یک از افراد به صورت جداگانه یک جلسه مشاوره تخصصی روانشناختی رایگان و یک جلسه مشاوره با نصف تعرفه های مصوب و جمعا چهار جلسه مشاوره روانشناختی را دریافت می کنند.

اکبری تاکید کرد: بخش اعظم مشکلات زوجین در سال اول ازدواج آنها ایجاد می شود و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با هدف انتقال دانش و مهارت کافی به زوجین برای کنترل و کاهش این اختلافات، طرح «بیمه حامی» را با همکاری اداره کل بهزیستی فارس، بیمه« کوثر» و موسسه «بهارنکو» برای اولین بار در کشور اجرا می کند و در این طرح تا یک سال پس از تاریخ شروع عقد، هر یک زوجین  می توانند با پرداخت مبلغ 20 هزار تومان از چهار جلسه مشاوره روانشناختی استفاده کنند و در صورت نیاز چهار جلسه تکمیلی مشاوره  نیز توسط سازمان بهزیستی استان در قالب یاری برگ به آنها ارائه خواهد شد.

وی افزود: زوجین می توانند به 11 مرکز مشاوره شیراز که اسامی آنها در بیمه نامه آنها ذکر گردیده مراجعه و از بیمه نامه خود استفاده کنند.

اکبری با اشاره به طرح تحکیم خانواده گفت: در این طرح، مراکز مشاوره تحکیم خانواده همکار با دادگستری استان فارس با استفاده از ظرفیت های دستگاه های متولی مانند اداره کل بهزیستی استان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و استفاده از مراکز برتر به ارائه خدمات می پردازند.

وی ادامه داد: پس از درخواست طلاق توسط زوجین، این مشاورین طی پروتکل های تعریف شده مداخلات تخصصی خود را آغاز و طی جلسات مشاوره تخصصی و در صورت لزوم ارائه خدمات مددکاری و مشاوره حقوقی سعی در اصلاح ارتباطات بین فردی آسیب دیده می کنند.

اکبری تصریح کرد: این مراکز مکلفند از نظر دریافت هزینه منطبق با مصوبات شورای مشورتی واحد مشاوره استان عمل کنند که هزینه آنها نسبت به سایر مراکز مشاوره نیم بها است و بهزیستی فارس نیز تسهیلاتی را برای زوجینی که تمکن مالی لازم را نداشته باشند اختصاص داده  تا رایگان از مشاوره ها برخوردار شوند.

کد خبر 1078439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha