تیرماه  تنها ۲۰ درصد از حق‌آبه لازم برای هور وارد شد

ایزدجو گفت: تنها ۲۰ درصد از حق‌آبه لازم برای هور در تیرماه وارد شد علاوه بر این ۸۹ هزار هکتار کشت برنج وجود دارد که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ایزدجو» امروز (شنبه 2 مرداد) در جلسه مشترک ستاد بحران، تنش آبی و موضوعات کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: وضعیت آورد روخانه های خوزستان غیرنرمال بوده و اکنون زیر 44 درصد است.

 

رئیس سازمان آب و برق خوزستان افزود: با توجه به وضعیت بارش ها ستاد بحران برای تنظیم عملکرد آبی تشکیل شد و بر اساس برنامه ریزی آب قابل دسترسی برای تابستان تعیین شد اما برای بحث های کشت دائمی، نیشکر و یک مقدار برای کشت های فصلی با مشکل مواجه شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس حجم آب صورت گرفته تا 31 تیرماه سه میلیارد مترمکعب مصرف شده است اضافه کرد: با توجه به حجم میزان آب تا پایان شهریور 2 میلیارد مترمکعب دیگر مصرف خواهد شد، تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب به هور وارد شده است.

 

ایزدجو تصریح کرد: تنها 20 درصد از حق‌آبه لازم برای هور در تیرماه وارد شد علاوه بر این 89 هزار هکتار کشت برنج وجود دارد که تا 5 مرداد ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1078446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha