بخش کشاورزی فارس فرصت همکاری مشترک مطلوبی با صربستان است

حمیدیان گفت: بخش کشاورزی مزیت اصلی اقتصاد استان فارس است و ۱۲ درصد تولیدات کشاورزی کشور توسط فارس تامین می شود و حوزه خوبی برای تعامل با صربستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدصادق حمیدیان»، امروز (شنبه 2 مرداد) در دیدار با سفیر کشور صربستان در جمهوری اسلامی در اتاق بازرگانی فارس گفت: با توجه به ظرفیت های فارس و صربستان، زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌ های  کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: بخش کشاورزی مزیت اصلی اقتصاد استان فارس است و  12 درصد تولیدات کشاورزی کشور توسط فارس تامین می شود و حوزه خوبی برای تعامل با صربستان است.

وی اضافه کرد: استان فارس با صربستان در زمینه کشاورزی و انواع کودها، قطعات خودرو، صنعت، معدن و خاک نسوز، سنگ های تزیینی و محصولات کانی فلزی و کربنات سدیم، صنایع دامپروری، محصولات پتروشیمی و صنایع کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی فرصت همکاری دارند که ظرفیت صادرات را برای استان فراهم می کند.

حمیدیان اضافه کرد: گردشگری و توریسم سلامت از زمینه های مطلوبی است که استان فارس و صربستان می توانند همکاری مشترک و مطلوبی در آن داشته باشند.

وی تصریح کرد: راه اندازی اتاق مشترک ایران و صربستان گام مهمی برای توسعه مناسبات اقتصادی 2 طرف خواهد بود و اتاق بازرگانی فارس برای اعزام هیئت اقتصادی و تجاری از استان فارس به کشور صربستان و پذیرش فعالان اقتصادی آن کشور آمادگی دارد.

«دراگان تودوروویچ»، سفیر صربستان در ایران نیز در این دیدار شهر شیراز به لحاظ فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرت جهانی دارد و با شهر «نووی ساد» صربستان تفاهم نامه همکاری فرهنگی منعقد کرده است و برای گسترش ارتباط اقتصادی و تجاری 2 جانبه در آماده همکاری هستیم.

کد خبر 1078463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha