همه ظرفیت ها برای رعایت پروتکل ها بالای ۹۰ درصد به کار گرفته شود

کلانتری گفت: همه ظرفیت ها به کار بسته شود تا رعایت پروتکل های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲ مرداد ماه) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نشانه های خوبی از تلاش همگانی برای صیانت از جان و سلامت مردم در استان بر استفاده کامل از همه ظرفیت ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد. 
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دورکاری کارکنان، پرهیز در برگزاری اجتماعات عروسی و ترحیم، کاهش ترددها، ممنوع بودن ورود خودروهای با پلاک غیر بومی در روزهای پایانی هفته و تمدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز و نارنجی استان تاکید کرد. 
 

وی گفت: رعایت حقوق مردم، حفظ جان و سلامت مردم حق آنهاست و هر کسی و هر شغلی یا گروهی با اقدامی جان مردم و سلامت شان را به خطر بیندازد برای آنها قانون مجازاتی را در نظر گرفته که اعمال می شود.
 

کلانتری، جلب مشارکت همگانی در مقابله با بیماری کرونا را بسیار ضروری دانست و افزود: بزرگان؛ نخبگان، متنفذین و رسانه ها می توانند در جهت جلب مشارکت همگانی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیشتر موثر باشند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با اینکه میزان کشندگی در کشور ۲,۶ درصد است این میزان در استان ما ۱.۱ بوده که نتیجه تلاش ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و مجموعه شبکه بهداشت و درمان و همه دستگاه ها، نهادها، سازمان ها و همکاری و کمک خوب مردم عزیز استان است.
 

وی ادامه داد: میزان بیماریابی و تست گیری در استان ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشور بوده و همچنین در استان کار واکسیناسیون نسبت به میانگین کشور شدت بیشتری دارد و بر رعایت پروتکل ها تاکید بیشتری شده و رعایت آن در سطح ملی بالاتر است. 
 

کلانتری یادآور شد: در حالی که استان های دیگر پیک پنجم را تجربه می کنند ما ۲ پیک کمتر داشته ایم و پیک سوم کرونا را در استان تجربه می کنیم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در مراسمات مذهبی و غیرمذهبی رعایت پروتکل های بهداشتی به نسبت بالا بوده و این اقدامات کمک زیادی به کاهش ابتلا و مرگ و میر در استان بوده و باید تلاش کرد تا استان به سمت بهبودی بیشتری برود.
 

وی با بیان اینکه، ثبات نسبی کرونا در استان شکننده بوده و رمز موفقیت در کاهش شیوع کرونا افزایش روند و بیماریابی است، از تلاش های مداوم و شبانه روزی کادر درمان، پرستاری، خدماتی و دستگاه های متولی مقابله با کرونا تقدیر کرد.
 

کلانتری گفت: شرایط و وضعیت نسبی و بهتر از میانگین کشوری امروز استان حاصل یک تلاش سخت و طاقت فرسا به صورت جمعی بوده و نباید با عادی انگاری و بی تفاوتی تعدادی اندک از بین برود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعداد کمی از افراد که نسبت به تاکیدات، توصیه ها، تذکرات در رعایت پروتکل ها و یا برگزاری مجالس توجهی ندارند و باعث شیوع کرونا و بیماری می شوند، قطعا با آنها برخورد قضایی خواهد شد.
 

وی با اشاره به ترددهای جاده ای، همجواری و وضعیت قرمز در اغلب شهرهای برخی از استان های همجوار آن را هشداری جدی برای استان دانست و افزود: ورود خودروها با پلاک غیربومی به استان از روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هر هفته تا پایان شهریور ماه ممنوع است. 
 

کلانتری گفت: همه موظف و ملزم هستیم که به طور کامل در اجرای دستوالعمل ها، پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا هماهنگ عمل کنیم.

کد خبر 1078465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha