لزوم تشکیل اتاق فکر برای انجام کار فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در فارس

آیت الله کلانتری گفت: برای انجام کار فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به تشکیل اتاق فکر یا قرارگاه مشترک فرهنگی از سوی نهادهای مربوطه نیاز داریم تا کار منسجمی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علی اکبر کلانتری»، امروز (شنبه 2 مرداد) در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در حوزه علمیه «آقا باباخان» گفت: امر به معروف و نهی از منکر، احیای اهداف حضرت سید الشهدا (ع) و فلسفه انقلاب اسلامی و دین است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: در اذهان برخی از افراد نگاه امنیتی و سخت گیرانه نسبت به این فریضه وجود دارد و آسیب های این حوزه به دلیل نگاه غیر تخصصی برخی از مجریان و سیاست گذاران به چنین موضوعاتی است.

وی اضافه کرد: مرحوم حضرت آیت الله «حائری شیرازی» فرموده اند قبل از امر و نهی باید کار وسیع فرهنگی انجام شود تا در جامعه واجب معروف و حرام منکر شناخته شود و ارزش ها و ضد ارزش ها در جای خود باقی بمانند.

آیت الله کلانتری تاکید کرد:  در زمینه فرهنگی چندان موفق نبوده ایم و زمانی که حرام را به عنوان منکر در جامعه معرفی نکرده ایم، منکر در اذهان یک امر عادی محسوب شود.

وی ادامه داد: برای انجام کار فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به تشکیل اتاق فکر یا قرارگاه مشترک فرهنگی از سوی نهادهای مربوطه نیاز داریم تا کار منسجمی انجام شود.

حجت الاسلام «علی کرم عباسی»، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این دیدار گفت: احیای اهداف حضرت سید الشهدا (ع)  مایه افتخار است و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین موارد این هدف است.

کد خبر 1078474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha