اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی کشور تا زمستان امسال

اسلامی از اتصال بندرکاسپین به شبکه ریلی کشور تا زمستان امسال خبرداد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۸۰ درصدی زیرسازی همراه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « محمد اسلامی» عصر امروز(شنبه،۲ مرداد) در حاشیه بازدید از قطعه راه آهن رشت- کاسپین در منطقه آزاد انزلی با اشاره به پیشرفت متوسط این پروژه و اهمیت آن در برقراری اتصال کریدور نوستراک گفت: انتظار داشتیم با پیگیری‌های انجام شده اجرای این پروژه با موانع کمتری همراه باشد و در زمان بندی تعیین شده(تا پایان شهریور) به اتمام برسد.

 

وزیر راه و شهرسازی بروز موانع متععد را عامل تاخیر ناخواسته در اجرای پروژه دانست و بیان کرد: به یازی خداوند و با توجه به پیشرفت ۸۰درصدی زیرسازی پروژه و مهیا بودن مصالح برای روسازی باقیمانده عملیات با مشارکت همه دستگاه ها و همراهی مردم انجام شود.

 

وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های استراتژیکی و حمل و نقل کشور و از کشنده‌های توسعه است گفت: این پروژه باید سریع‌تر به اتمام برسد تا مردم از ثمرات آن بهره‌مند شود.

 

اسلامی در پاسخ به سوال پیشرفت قطعه اجرایی در منطقه آزاد انزلی بیان کرد: کل مسیر یکپارچه است و پیش بینی می‌شود باقی مانده مسیر با مشارکت همه دستگاه‌های مسئول و همراهی مردم تا زمستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ۲ پروژه ملی گیلان، تکمیل باقی مانده آزاد راه قزوین-رشت و اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور، این طرح‌ها را دارای نقش راهبردی در فعال سازی کریدور شمال جنوب از طریق ایجاد مسیر موازی در راه فعلی یعنی بندر امیرآباد دانست که از اهمیت بالایی برای وزارت راه و شهرسازی برخودار است.

 

اسلامی تاکید کرد: افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین، می تواند به افزایش سهم ایران در تجارت بین‌المللی کمک کند.

کد خبر 1078481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha