تاکید نماینده ولی فقیه در استان کرمان بر برخورد به موقع با پدیده مذموم سگ گردانی

امام جمعه کرمان با اشاره به گزارش های مردمی مبنی بر سگ گردانی در پارک ها و مکان های تفریحی؛ بر لزوم برخورد به موقع شورای فرهنگ عمومی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(۲ مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: یکی از موضوعاتی که در اهمیت و جایگاه ولایت در اسلام توجه ویژه ما را جلب می کند؛ اجرای احکام نورانی اسلام به عنوان یکی از شئون امامت است.

 





نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان درخواست امامت توسط حضرت ابراهیم را حاکی از آن دانست که این جایگاه حق تولیت حفاظت از دین خدا را در صحنه و اجرا به عهده می گیرد و اظهار کرد: اجرا و عملیاتی شدن آنچه خداوند از انسان و جامعه بشری می خواهد(در بحث امامت) مورد توجه است و فقط ابلاغ پیام نیست که الزاما" به دنبال آن عملیاتی شدن هم در این رسالت نباشد.

 



وی افزود: اجرای احکام، اخلاق و اعتقاد در صحنه اجرا سخت است زیرا باید همانگونه که خدا می خواهد، حفاظت و حراست کرد تا اتفاق بیفتد.

 



امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در راستای رسالت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خواستار این است عملیات دقیق تر، عمیق تر و وسیع تر در حوزه مولفه های مشخص شده در گام دوم عملیاتی شود و در یک کلمه هم حفاظت و حراست از دستاوردهای نظام را در ۴۰ سال به عهده دارد و هم باید رویکرد جدیدی در دنیای امروز انجام دهیم.

 





وی ادامه داد: هر چه از انجام این ماموریت کم بگذاریم فاصله را با هدف نهایی گام دوم و هم با آنچه که با تحمل سختی های فراوان تعقیب و انجام شده و تا مرز شهادت عزیزان پیش رفته و هم با حفاظت و حراست از آن ماموریت، ایجاد کردیم.

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بر لزوم توجه شورای فرهنگ عمومی نسبت به مولفه هایی که مستقیم و غیرمستقیم در حوزه فرهنگ تاثیرگذار است؛ تاکید کرد و در این رابطه به پدیده مذموم سگ گردانی اشاره کرد.

 




وی اظهار کرد: گزارش هایی که در ماه های اخیر از بدنه جامعه می رسد، اتفاقی که در پارک ها و مجامع استراحتی و تفریحی افتاده، گزارش جالبی نیست زیرا سگ گردانی پدیده نامناسبی است که اگر در وقت خودش با آن برخورد نشود، در حوزه فرهنگ اثر منفی جدی می گذارد اما اگر در وقت مناسب برخورد کنیم، ساده تر از آن است که تبدیل به یک جریان شود.

 




امام جمعه کرمان در پایان تاکید کرد: تقاضا دارم کارشناسان در این رابطه کمک کنند تا شورای فرهنگ عمومی تصمیم مناسبی بگیرید که این هم مطالبه مردم متدین است و هم واقعیتی است که اگر به موقع برخورد نکنیم بعدا" کار سخت است.
 

کد خبر 1078492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha