غدیر  ، عید آل محمد (ص) و باارزش‌ترین عید اسلامی است

حجت الاسلام عسگری گفت: عید غدیر عید الله اکبر ، عید آل محمد (ص) و باارزش ترین عید اسلامی است .

حجت الاسلام مصطفی عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: روز غدیر از امیرالمومنین (ع) است نه امیرالمومنین (ع)  ‍ازغدیر , مسأله غدیر به گونه ای نیست که فی نفسه برای حضرت امیرالمومنین (u )یک مسئله را بوجود بیاورد بلکه این امیرالمومنین (ع) است که مسئله غدیر را ایجاد کرده است .

 

امام جمعه موقت شهرستان سزپل ذهاب افزود : ولایت و امامت آنقدر برای خداوند مهم است که در آیه ابلاغ به رسولش برای واقعه غدیر به تهدید  پیامبر خود می پردازد و می فرماید: ای رسول خدا اگر امامت و جانشینی امیرالمومنین ع را انجام ندهید رسالت تو ناتمام است و پس از انجام واقعه غدیر بود که آیه رضایت خداوند از پیامبر اسلام نازل می شود .

 

وی خاطر نشان کرد ما در برابر واقعه غدیر وظیفه داریم که از این حکم و سفارش خداوند محافظت کرده ، جایگاه این واقعه مهم را ادراک و آنرا در جامعه معرفی و ترویج دهیم تا از غربت آن بکاهیم ولی متاسفانه با کوتاهی مسلمانان واقعه غدیر در غربت مانده و فقط به یک جشن ساده در روز عید اکتفا کرده و لذا فرهنگ غدیر در جامعه ترویج نیافته و همچون واقعه کربلا و عاشورا در جامعه نهادینه نشده است. 

 

حجت  الاسلام عسگری  با بیان اینکه  غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر(صلی الله علیه وآله) است تصریح کرد: نام غدیر تعیین کننده صراط مستقیم تا آخرین روز دنیا و خطابه غدیر زنده‌ ترین سند آن نتیجه ‌اش، ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) است.

 

امام جمعه موقت سزپل ذهاب اظهار کرد: ما موظف هستیم دراین ایام در حد توان خود اگر شده با پول ، با قلم ، با فکر ، با بیان، با اقامه مجلس و هر طریق دیگری از این تکلیف الهی محافظت و پاسداری کرده و آنرا در جامعه ترویج دهیم اگر امروز افرادی در جامعه غدیر را به خوبی نمی شناسند بخاطر کم کاری ما شیعیان امیر المومنین ع در برابر واقعه غدیر است . 

 

وی در پایان گفت: عید غدیر، عید ولایت، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت ، عید آحاد ملت و امت اسلامی است.

کد خبر 1078524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha