اقلام ضروری مردم و کمک های بلاعوض برای تعمیر منازل سیل زده استان کرمان توزیع می شود

جمعیت هلال احمر استان کرمان اقلام ضروری زندگی را در مناطق سیل زده توزیع و بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای تعمیر منازل به حساب سرپرست خانوارها واریز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا فلاح، شنبه شب(۲ مرداد) در گفتگوی ویژه سیمای مرکز استان با اشاره به سیل اخیر در استان به ویژه در شهرستان بافت و دهستان کیسکان گفت: بلافاصله بعد از وقوع سیل، پایگاه کفنوئیه که نزدیک ترین پایگاه به کیسکان بود، در منطقه حضور یافت و سپس نیروهای هلال احمر بافت اعزام شدند.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه در ساعت ۱ بامداد روز بعد جلسه ستادبحران را تشکیل دادم؛ افزود: با اطمینان از مفقودی و جان باختن ۵ نفر در این سیل، همزمان عملیات جستجو نجات با کمک نیروهای مردمی و بسیج و سپاه شروع شد.

 

 

وی ادامه داد: همزمان با سیل در این منطقه؛ طوفان و سیل در 13 شهرستان و شهر و بخش نیز رخ داده بود اما اولین جسد مفقودی های این سیل ساعت 5 و نیم صبح پیدا شد و در روزهای بعدی نیز مابقی اجساد کشف شد و در مسیر ۲۰ کیلومتری کیسکان تا سد، سه بار عملیات جستجو نجات یعنی به طول ۶۰ کیلومتر انجام شد.

 

 

فلاح از تشکیل ۶ جلسه ستاد بحران که بعضاً با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان نیز بوده؛ خبر داد و اظهار کرد: 83 نفر نیرو، پرسنل و نجاتگر در قالب 14 تیم در منطقه سیل زده کیسکان حضور داشتند.

 

 

وی ادامه داد: هفت روز پس از سیل مجدد در منطقه حضور یافتیم و توزیع بسته های غذایی انجام شد و در روزهای آتی هم اقلام ضروری مردم توزیع می شود.

 

 

علی اکبر سلطانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان هم در خصوص کمک بنیاد مسکن به منازل آسیب دیده از سیل اظهار کرد: با توجه به تعطیلی تهران و به تبع آن اشکال در سیستم بانکی استان؛ تلاش بر دسترسی به منابعی از جمله کمک های بلاعوض برای کسانی بود که معیشت و مسکن آنان دچار مشکل شده بود.

 

 

وی افزود: تنخواهی تأمین شده اما منابع واحدهای احداثی آماده است و برای تعمیراتی ها هم کمک بلاعوض را شروع می کنیم تا به محض گرفتن مصوبه دولت، تعمیرات را تکمیل کنیم.

 

 

سلطانی نژاد ادامه داد: در گوغر، خبر، بزنجان(در بافت) حراران(در بردسیر) عباس آباد(در راین) مبلغ مورد نیاز احصا شده و در مجموع ۲۰۰ واحد نیازمند تعمیرات و ۱۰۰ واحد نیازمند احداث مجدد است که منابع اولیه تأمین است و کار اجرایی شروع می شود و اعتبار تکمیلی را هم می گیریم.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تصریح کرد: برای واحدهایی که شماره حساب شبا آنها گرفته شده از یکشنبه(۳ مرداد) 5 میلیون تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود..

 

 

 

کد خبر 1078526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha