خودنمایی انرژی و روشنایی برق در چادرهای عشایری

مدیر اداره امور عشایری شیروان گفت: انرژی و روشنایی برق در چادرهای عشایری شیروان نمایان شد.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ۱۶۱ دستگاه پنل خورشیدی که قبلاً تامین اعتبار شده بود بین عشایر این شهرستان توزیع شد که انرژی و روشنایی برق در چادرهای عشایری شیروان نمایان شد.

 

مدیر اداره امور عشایری شیروان عنوان کرد: این تعداد پنل خورشیدی بین ۱۶۱ خانوار عشایری توزیع شد که هر پنل دارای ۱۰۰ وات توان برق است و تا پنج شعله قابلیت روشنایی و شارژ گوشی همراه و چراغ قوه را دارد که در صورت صرفه جویی تلویزیون یا یخچال هم پاسخ می دهد.

 


ابراهیمی اضافه کرد: قیمت هر دستگاه ۱۰۰ میلیون ریال است که ۱۰ درصد سهم عشایر و مابقی یارانه است که تاکنون به غیر از این تعداد، ۱۷۰ دستگاه دیگر بین ۱۷۰ خانوار عشایری این شهرستان تحویل داده شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: هدف از این طرح، تامین انرژی و روشنایی در چادر عشایر است که بیشتر به عشایر کوچرو تعلق می گیرد و عشایری که دارای کارت تردد مخصوص شناسایی هستند و علاوه بر آن با هدف انرژی های خورشیدی و تجدیدپذیر در اختیار عشایر قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته علاوه بر پنل خورشیدی، خشک کن خورشیدی و آبگرمکن خورشیدی بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.

 


شهرستان شیروان دو هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

کد خبر 1078578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha