آموزش ما بر مبنای غرب و به دور از تفکر و تعقل است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به سیر آموزشی کشور گفت: آموزش ما بر مبنای غرب و به دور از تفکر و تعقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد دقایقی پیش در نشست مجازی هفته ملی مهارت کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد گفت:  راهکار داشتن برای پیشرفت نکته مهمی است که هر فردی باید برای رو به جلو حرکت کردن به آن توجه داشته باشد.

وی افزود: ما اگر در اقتصاد در راه می مانیم و در مسائل مختلف می مانیم به دلیل نداشتن بلندی همت و نداشتن راهکار است و در صورتی که برنامه ریزی داشته باشیم و همت بلند داشته باشیم می توانیم موفق عمل کنیم.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به تحول در اموزش بیان کرد:‌ ما شاهدیم که سیر آموزشی ما از یکصد سال پیش و بر اساس آموزش های غربی ها بوده و سطحی نگری بوده و فکر و اندیشه در آن نبوده است و هدف غربی ها نیز وابستگی به آنها بوده است.

وی گفت: اسلام معتقد است که ما باید در اندیشه خودکفا باشیم و تفکر و تدبر را در فعالیت های خود دنبال کنیم و در درس های ما نیز باید از خاموشی مایه های دینی و تدین جلوگیری کنیم تا جوان ما هویت پیدا کرده و از وابستگی به الگوهای بیگانگان جلوگیری کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: آنچه غربی ها برای ما آماده کردن چیزی جز وابستگی نیست بلکه ما باید خودمان ابتکار داشته و با فکر و اندیشه در جهت پیشرفت گام برداریم و در اموزش خود نیز به این امر توجه کنیم.

کد خبر 1078618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha