احیای موقوفات از دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه از دستاوردهای انقلاب احیای موقوفات است گفت: اگر موقوفات احیا شود نیاز به تبلیغ خاصی نیست و مردم ترغیب به وقف می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت الاسلام «تقی روحانی» در نشست احیای موقوفات حوزه های علمیه رودسر که عصر روز گذشته( شنبه، 2 مرداد) در دفتر امام جمعه رودسر برگزار شد، گفت: از دستاوردهای انقلاب احیای موقوفات است.

 

امام جمعه رودسر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست موقوفات و عمل به نیات واقفان را به مسیر صحیح خودش هدایت کند، گفت: روند احیای موقوفات در کشور ادامه دارد.

 

وی اعلام کرد: تشویق افراد نیکوکار به وقف اموال خودشان با وجود تخریب سازمان اوقاف باعث شده تا وقف های خوبی برای از بین بردن نیازهای روز جامعه به ثبت شود.

 

روحانی  با بیان اینکه در استان گیلان هم اقدامات خوبی شده و موقوفات خوبی وفف شد یادآور شد: آمار ثبت موقوفات جدید در گیلان بعد از انقلاب مطلوب بوده است.

 

امام جمعه رودسر تاکید کرد: اگر موقوفات احیا شود نیاز به تبلیغ خاصی نیست و مردم ترغیب به وقف می شوند.

 

وی اظهار داشت: دغدغه‌ای که بین مردم وجود دارد کم توجهی به موقوفات و تصرف موقوفات است که با تلاش‌های ادارات اوقاف در حال برطرف شدن است.

 

روخانی اعلام کرد: یکی از اقدامات من در رودسر، احیای موقوفات به ویژه موقوفات حوزه های علمیه خواهران بوده است.

 

* 11موقوفه در رودسر با نیت حوزه علمیه رودسر وجود دارد

حجت الاسلام «ستار علیزاده» هم در ادامه گفت: 11موقوفه در رودسر با نیت حوزه علمیه رودسر وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه با توجه به سابقه گیلان در دین داری در حوزه تبلیغ و احیای موقوفات عقب هستیم، گفت: همه موظف به تلاش برای احیای موقوفات هستیم.

 

علیزاده احیای موقوفات حوزه علمیه را بسیار با اهمیت دانست و افزود: اگر حوزه علمیه نبودند عالمان دین نمی توانستند به تبلیغ دین بپردازند.

 

مدیرکل اوقاف گیلان راه اندازی وقف مشارکتی را در ثبت وقف‌های جدید با نیات کمک به حوزه های علمیه بسیار موثر خواند و اظهار داشت: وقف مشارکتی راهکار خوبی برای ترویج فرهنگ وقف است.

 

کد خبر 1078620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha