در کشور جای خالی مهارت روز به روز بیشتر احساس می شود

عظیمی با اشاره به اهمیت توجه به مهارت آموزی در دانشگاه فنی و حرفه ای گفت:‌ در کشور جای خالی مهارت روز به روز بیشتر احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید مسعودعظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد دقایقی پیش در نشست مجازی هفته ملی مهارت کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد گفت: در کشور جای خالی مهارت روز به روز بیشتر احساس می شود و شاید رسالت دانشگاه های فنی و حرفه ای به صورتی است که فارغ التحصیلان این دانشگاه ها بتوانند در بازار کار فعالیت داشته باشند و بتوانند در این مسیر گام بردارند.

وی افزود:‌ دانشگاه های فنی و حرفه ای هرکجا توسعه پیدا کردند باعث شدند که مهارت در کشور و آموزش افزایش پیدا کند.

عظیمی ادامه داد:‌ استان یزد یکی از ۵ استان صنعتی کشور است و در بخش کشاورزی و گلخانه نیز رتبه های متعددی داریم اما  ما امروز به مساله ای روبرو شدیم که نیازمند نیروی انسانی ماهر هستیم و برای بالابردن بهره وری نیاز به مهارت داریم و نیاز امروز ما درا ستان یزد نیز کمبود نیروی انسانی ماهر است و واحدهای صنعتی ما از هم ربایش نیرو انجام می دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد بیان کرد: امروز تعداد زیادی از واحدهای صنعتی با مراجعه به ما نیازمند نیروهای ماهر هستند که ما درخواست داریم که در دانشگاه های فنی و حرفه ای این برنامه ریزی را داشته باشند و این فضا را با قدرت و نگاه عمیق تر دنبال کنند.

وی گفت: تکنسین ها در فضای کسب و کار نقش آفرین هستند و خروجی های دبیرستان ها و هنرستان ها و بچه های خلاق به عنوان یکی از راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت توسعه دانشگاه های فنی در استان هستند.

کد خبر 1078631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha