نقش محوری نهاد نمازجمعه در اجرای رزمایش مواسات/نمازجمعه مرکز هدایت جامعه است

آیت الله معلمی ضمن تشکر از اهتمام مردم شهرستان قائم شهر در اجرای رزمایش مواسات، برلزوم استفاده ازظرفیت ذی الحجه برای هدایت مشارکت مردمی به سمت تأمین نیاز معیشتی آسیب دیدگان کرونا تأکید کرد و گفت:نهاد نمازجمعه نقش محوری در توزیع کمک مومنانه دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،آیت الله «علی معلمی» امروز(۳مرداد) در نشست خبری ویژه گرامیداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه  که در قائم شهر استان مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه در آغاز دهه دوم ذی الحجه و همچنین پیش رو بودن سالروز ولادت امام علی نقی (ع) و همچنین تاسیس اقامه نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران و عید غدیر قرار داریم، اظهار کرد: خدای رحمان پیامبران را به دو هدف مبعوث کرده بود، هدف اول مقابله با طاغوت زمان توسط مردم و هدف دوم تربیت آحاد جامعه در سایه دین خدا است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: در قرآن کریم به مبارزه با کفار و طاغوت نصیحت شده و یکی از هنرهای اساسی امام راحل همین به صحنه آوردن مردم بود، مردم هم به قیمت جان مقاومت کردند، انقلاب به‌راحتی به پیروزی نرسیده است، این تحول اثر نفس و عملکرد امام خمینی(ره) و ایجاد زمینه برای استقبال مردم بوده است.

 

آیت الله معلمی تصریح کرد: حضور مردم طاغوت را نابود کرد و این حضور برای همیشه باید حفظ شود که این یک تدبیر الهی است، در سوره (جمعه) نیز آمده است که به سوی خدا بشتابید و راه خرید و فروش را رها کنید چون بدون صرف زمان زیادی سود زیادی دارد و به سوی یاد خدا بیایید.

 

امام جمعه شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه تشریح خدمات و دستاوردهای نهاد نمازجمعه در سطوح ملی و منطقه ای، بیان کرد: چنانچه ثمره نماز جمعه را در پیشبرد اهداف الهی بدانیم بدان توجه می کنیم، خطبه نماز جمعه متناسب با سیاست مبتنی بر وحی و رسول خدا (ص) و ولی امر امام زمان (عج) و ولی فقیه ایراد می‌شود، در برخی از شهرها نماز جمعه در سطح روستاها برگزار می‌شد ولی با ورود بیماری مزمن و خطرناک کرونا برگزاری آن محدود و در پایتخت تعطیل است.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه نمازجمعه مرکز هدایت جامعه است، ادامه داد: امیدواریم اجتماع باعظمت نماز جمعه که موجب تقویت ایمان و اعتقاد مردم در پیشبرد اهداف الهی است همچون گذشته برپا شده و به مقابله با چالش‌ها بپردازد.

 

وی با اشاره به ثمرات و دستاوردهای انقلاب و تریبون نماز جمعه که بیانگر سیاست‌های نظام طبق رهنمود ولی امر مسلمین است، بیان کرد: فریاد همه مردم عراق برای خروج نظامیان بیگانه یکی از این ثمرات است، در بخش مسائل فرهنگی و منطقه‌ای در ایام جنگ و قضایای اخیر که در پی کرونا خیلی از مردم آسیب دیدند شاهد برگزاری رزمایش‌های مومنانه به همت ستادهای نمازجمعه بودیم.

 

آیت الله معلمی اذعان کرد: دیدیم در قائم شهر همه هماهنگ با هم یک موجی برای شرکت در رزمایش مومنانه انجام شد، همچنین مردم این شهرستان در بخش دفاع از حریم و حرم هم حساب شده وارد عمل شدند، شهید حاج «محمد بلباسی» هم که شهید شاخص هستند و در کنارش ۴۰ نفر دیگر در صحنه‌های مختلف حماسه آفریدند.

 

امام جمعه قائم شهر اضافه کرد: این شهرستان چه در حوزه‌های ورزشی و ابعاد دفاعی بسیجی و همچنین کمک‌های مومنانه از شهرهای دیگر عقب نیست، باید فرهنگ نماز جمعه را تقویت کنیم و به آگاهی دادن به آحاد جامعه بپردازیم، پس از حضور جمعیت امام جمعه با توجه به شرایط وادار می‌شود تذکراتی به مسئولان بدهد.

 

وی تاکید کرد: امام جمعه موظف به حضور جدی در بحث ایراد نماز جمعه است، خوشبختانه شاهد افزایش فعالیت شورای فرهنگ عمومی هستیم و امیدواریم پیشنهادات جدید به معرض اجرا و نمایش گذاشته شود.

 

آیت الله معلمی ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام مردم شهرستان قائم شهر در اجرای رزمایش مواسات، بر لزوم استفاده از ظرفیت ماه ذی حجه و محرم، برای هدایت کمک‌ و مشارکت مردمی به سمت تأمین نیاز معیشتی آسیب دیدگان از کرونا تأکید کرد.

کد خبر 1078716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha