۲۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان ایلامی اختصاص یافت

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در سال جاری ۲۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان ایلامی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قنبر موسی نژاد» روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: سال گذشته سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۶ حدود ۱۱۲ میلیارد تومان بود به طور کامل جذب شد و این رقم امسال به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

 

وی گفت: برخی از بانک ها برای پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی وثیقه ملکی درخواست کرده اند که در این شرایط و با توجه به رقم کم تسهیلات این وثیقه بسیار زیاد است و می خواهیم تغییری در روند آن ایجاد کنند.

 

موسی نژاد یادآور شد: کرونا مشکلات افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را دو چندان کرده است و همه آنها نیاز دارند با حمایت بتوانند کسب و کارهای مناسبی برای تامین معیشت خود راه اندازی کنند به همین دیگر نیازمند نگاه اجتماعی هستند.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با همراهی بیشتر بانک های عامل بتوانیم در سال حمایت و پشتیبانی از تولید اهتمام ویژه ای برای ایجاد اشتغال افراد مددجو و آسیب پذیر نهادهای حمایتی در استان داشته باشیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تاکید کرد: از ابتدای ابلاغ سهم استان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۹ درصد جذب شده و امیدواریم همچون سال گذشته این اعتبار به صورت کامل تا مدت زمان تعیین شده جذب و منجر به اشتغال شود.

 

موسی نژاد با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی جزو اقشار آسیب پذیر و نیازمند نگاه اجتماعی مدیران بانک ها و دستگاه ها برای جذب تسهیلات و ارایه خدمات هستند، اضافه کرد: تلاش برای جذب تسهیلات اشتغال زایی افراد تحت پوشش می تواند گره گشای مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد ایلام خاطرنشان کرد: معرفی نامه کمیته امداد به منزله مجوز شغلی برای افراد است و در راستای تسهیل جذب تسهیلات باید سعی شود به آنها همکاری کنیم.

کد خبر 1078762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha