راه اندازی نخستین دپارتمان تخصصی کسب و کار در ایلام

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: اولین دپارتمان مرزی فنی و حرفه ای کشور در هفته مهارت در شهرستان مهران افتتاح و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی رشیدی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  از راه اندازی نخستین دپارتمان تخصصی کسب و کار در استان خبر داد و  اظهار کرد: هدف از تاسیس این دپارتمان تبدیل آموزش ها و مهارت های فرا گرفته توسط کارآموزان به کسب و کار و تولید ثروت است.

 

وی یادآور شد: کارآموزان در این دپارتمان می توانند آموزش های خود را علاوه بر ایجاد کسب و کار به بازار نیز عرضه کرده تا بتوانند شغلی پایدار را برای خود حفظ کنند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام افزود: سال گذشته انقعاد تفاهم‌نامه با مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان برای تربیت نیروی انسانی این صنایع اجرا شد.

 

وی ادامه داد: در این راستا ۱۵ نفر در حرفه برق و صنعت ساختمان به مدت ۶ ماه این آموزش ها را فرا گرفته اند و پس از مهارت اندوزی و مصاحبه تخصصی در پروژه NGL دهلران مشغول بکار شده اند.

 

رشیدی با بیان اینکه بیکاری به دلیل فقدان مهارت است، گفت: در شرایط فعلی به نظر می رسد یکی از راهکارهای اساسی و مهم برای کاستن از معضل بیکاری در جامعه توجه بیشتر جوانان و افرادی جویای کار به کسب مهارت و دانش فنی باشد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و ۱۵۷ آموزشگاه خصوصی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در ایلام فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام گفت: به منظور فراهم‌سازی زمینه ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و همکاری متقابل بین اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و زندان‌های استان  و همچنین توانمند‌سازی زندانیان برای اشتغال مفید و مولد پس از آزادی، تفاهمنامه همکاری بین این دو اداره کل منعقد شد

 

وی نداشتن مهارت را یکی از دلایل بیکاری و ارتکاب جرم عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در این حوزه با توجه به اهمیت موضوع از اولویت‌های این اداره کل است و آموزش افرادی که به هر دلیل در زندان های استان به سر می‌برند، نقش سازنده‌ای در تقویت روحیه خودباوری و همچنین تامین معاش آینده و جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان را ایفا می‌کند.

کد خبر 1078766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha