اتخاذ سیاست های دوگانه در مدیریت بیماری کرونا به پیچیدگی شرایط دامن می زند

میرغضنفری با بیان اینکه اتخاذ سیاست های دوگانه در خصوص مدیریت بیماری کرونا به پیچیدگی شرایط دامن می زند گفت: باید تصمیمات واحدی در خصوص موضوعات مختلف اتخاذ شود تا مردم نسبت به همراهی با حاکمیت در مدیریت بیماری کرونا دلسرد نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » امروز (یکشنبه،۳ مرداد) در جلسه ستاد کرونا که در فرمانداری انزلی تشکیل شد با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان گفت: نمی توان از یک طرف اعلام کرد شناگاه ها تعطیل هستند و از طرف دیگر دستور فعالیت طرح های ساحلی با نیمی از ظرفیت را صادر کرد. با چه مقیاسی می توان ظرفیت شناگاه ها را کنترل کرد؟

 

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه دوگانگی های بخش سیاست گذاری و اجرا باعث ایجاد دغدغه برای مردم شده است اظهارداشت: این عوامل را می توان بعنوان اصلی ترین دلایل فاصله گرفتن مردم از اجرای پروتکل های بهداشتی دانست.


 وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای جلوگیری از ورود مسافران به این شهرستان از سوی فرمانداری گفت: وزیر کشور به صراحت دستور بازگرداندن مسافران را صادر می کند اما این تصمیم در عمل اجرا نمی شود و این دوگانگیها در تصمیمات موجب شد حتی مسافران بیشتری به شهرستان وارد شدند و مردم نیز به این وضع معترض شوند.


میرغضنفری سپس به کاهش رغبت عموم مردم در استفاده از ماسک اشاره کرد و افزود: این روزها جوانان تمایل کمتری به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند و این موضوعات را جدی نمی‌گیرند.


وی تصریح کرد: موافق تعطیلی‌ نیستم ولی باید از حضور در اماکن عمومی کاست و مردم را به رعایت پروتکل‌ها توصیه کرد. این روزها ترس از کرونا کم شده و این امر موجب شده بخش قابل توجهی از مردم نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه باشند.


وی ابلاغیه دانشگاه‌علوم‌ پزشکی را بعنوان یکی از مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت: طبق این ابلاغیه باید نظارت بر اماکن عمومی از جمله تالارهای پذیرایی، بازارهای سربسته و باشگاه‌های ورزشی بیشتر شود.


وی تاکید کرد: نمی توان با هربار قرمز اعلام شدن شهرستان نوک پیکان تعطیلی ها را به سمت بازار نشانه رفت و دستور به تعطیلی بازار صادر کرد. مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خود محافظتی داشته باشند.


وی خاطر نشان ساخت : متاسفانه تا خانواده ای درگیر نشود این مسائل جدی گرفته نمی شود در بازدید از برخی ادارات شاهد عدم استفاده از ماسک بین کارمندان بودیم این مسئله باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

 

*پذیرش ۲۰۲ بیمار کرونایی طی ماه گذشته در انزلی
«مرتضی فلاح» نیز از پذیرش ۲۰۲ بیمار کرونایی طی ماه گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد بیمار  ۲۵.۷ درصد زیر ۴۰ سال، ۴۹.۵ درصد مرد بودند و ۵.۴ درصد از این افراد نیز فوت کردند.


رییس بیمارستان شهید بهشتی بندر انزلی با بیان اینکه تاب آوری بیمارستان به حداقل رسیده خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم جامعه شد.


وی با اشاره به انجام  ۳۳۰ مورد سی تی اسکن ریه طی یک روز گذشته در این بیمارستان گفت: نگرانی خانواده‌ها قابل درک است اما بسیاری از این بیماران شاخص انجام سی تی اسکن ندارند. این دستگاه ظرفیت خاصی دارد که اگر کنترل نشود استهلاک شدید پیدا می کند.

کد خبر 1078785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha