لزوم استفاده از نیروی کارآمد و جهادی/ هر روز شاهد کوچک شدن اقتصاد هستیم

فرخی میکال با بیان اینکه از رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم که از منابع انسانی متعهد و کارآمد با تفکر جهادی در سراسر کشور استفاده کند گفت: متاسفانه هر روز شاهد کوچک شدن اقتصاد، افزایش فقر و تبعیض سطح استانداردهای زندگی هستیم.

«رسول فرخی میکال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، استفاده از نیروهای کارآمد و با تفکر جهادی توسط رئیس‌جمهور در سراسر کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه هر روز شاهد کوچک شدن اقتصاد و افزایش فقر و تبعیض سطح استاندارد‌های زندگی هستیم که فشار زیادی را به جامعه وارد کرده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس خروج سرمایه از کشور، عدم ثبات اقتصادی و دو رقمی شدن نرخ تورم و در امتداد آن رکود اقتصادی در کشور را از دیگر مشکلات موجود خواند و عنوان کرد: در حوزه محیط کسب و کار و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هم موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد که باید برداشته شود.

 

فرخی میکال مدیریت کردن فعالیت‌های اقتصادی در کشور با استفاده از نیروهای کارآمد و متعهد توسط رئیس جمهور منتخب را خواستار شد و تصریح کرد: از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد اجرای دقیق اصل 44 و زمینه‌سازی برای حرکت بخش خصوصی است که دولت و مجلس باید در کنار هم برای تحقق این مهم تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه مجلس تاکنون برای رفع مشکلات و چالش‌ها از ابزارهای قانونی و نظارتی خود استفاده کرده است اذعان کرد: تقویت هر چه بیشتر اقتصاد داخلی و کاهش نرخ تورم در کشور از جمله مواردی است که باید برای آن به شکل دقیق برنامه‌ریزی کرد تا کشور از این وضعیت نابه‌سامان فعلی رها شود.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس واقعی کردن نرخ ارز، نرخ سودهای بانکی و همچنین قیمت سوخت و حامل‌های انرژی را نیز از دیگر مسائلی که باید برای آن چاره‌اندیشی و راهکار اساسی تدوین و اجرایی شود اعلام کرد و افزود: کاهش هرچه بیشتر کسری بودجه هم از دیگر مسائل اساسی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان دغدغه اصلی جامعه و اولویت نخست مردم را در حال حاضر دو مقوله اقتصاد و معیشت دانست و خاطرنشان کرد: پایه و اساس همه مسائل مورد بحث در کشور حل مشکلات اقتصادی است بنابراین این دو موضوع باید در سرلوحه کار دولت و مجلس به عنوان قوای مجریه و مقننه قرار داشته باشد.

 

 

کد خبر 1078820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha