گلایه مردم خراسان شمالی از تعطیلی خودسرانه نانوایی ها

تعطیلی خودسرانه نانوایی ها که علت مهم آن، کمبود آرد عنوان می شود، مردم این استان را نگران و گلایه مند کرده است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ کمبود نان در نانوایی و طولانی بودن صف نانوایی ها کم بود حالا تعطیلی نانوایی ها هم به مشکل خرید نان اضافه شده است.

 

نانوایان می گویند، آردی که اختصاص می یابد، کم است و ساعتی پس از آغاز پخت، تمام می شود اما مسئولان می گویند سهم آرد نانواها کاهش نیافته است.

 

یک شهروند بجنوردی در این باره با گلایه از اینکه برخی نانوایی ها از پخت نان خودداری کرده و تعطیل کرده اند، گفت: تعطیلی نانوایان سبب سردرگمی مردم شده است، نانوایی ها برنامه خاص برای فعالیت ندارند و به دلخواه کار را تعطیل می کنند.

 

«زهرا نوری» اظهارداشت: به علت تعطیلی نانوایی محله، به ناچار نان را از نانوایی محله دیگری خریداری می کنم.

 

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد هم با اشاره به اینکه در اوایل امسال شاهد تعطیلی خارج از برنامه و خودسرانه نانوایی ها بودیم، گفت: اخیرا تعطیلی ها افزایش یافته به طوری که روزانه شماری از نانوایی ها در بجنورد تعطیل است.

 

«رضا قاسمیان» اظهارداشت: علت اساسی تعطیلی نانوایی ها، کمبود آرد است، سرانه آرد در سال ۹۲ کاهش یافت و در این سال ها افزایش نداشته و با توجه به افزایش جمعیت، سرانه بیشتر نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت جمعیت افزایش یافته  اما سرانه آرد ثابت مانده، این در حالی است که وضعیت اقتصادی سبب شده تا در سال های اخیر میزان مصرف نان افزایش یابد.

 

قاسمیان خاطرنشان کرد: گرانی برنج و ماکارونی سبب شده تا تقاضا برای تامین نان بیشتر شود و مردم استان نان خورتر شوند.

 

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد اظهارداشت: در این میان گرانی نهاده های دامی هم سبب شده تا بخش زیادی از نان تولیدی در نانوایی ها از دامداری ها سردرآورد.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم در این باره گفت: تعطیلی نانوایی به هیچ عنوان صحت ندارد و واحدها تعطیل نشده اند.

 

«مهرداد داودزاده» اظهارداشت: نانوایان خواستار افزایش نرخ نان بوده و مسئولان هم از مشکلات نانوایان آگاه هستند و در روزهای اخیر قیمت نان با تصمیم اتحادیه افزایش یافت و امید می رود سبب رضایت نانوایان شود.

 

 

 

کد خبر 1078863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha