​سنت اطعام غدیر در دهه امامت و ولایت ترویج می‌شود

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه غدیرخم استمرار ولایت برای هدایت بشر است گفت: سازمان تبلیغات اسلامی قصد دارد سنت اطعام غدیر را در دهه امامت و ولایت ترویج و نهادینه‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» شامگاه یکشنبه(3 مرداد) در  گفت‌وگوی خبری در پنجمین روز از دهه امامت و ولایت اظهار داشت: مردم گیلان جزو عشاق درجه یک و باسابقه مولا حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه منطق الهی بر استمرار حکومت حضرت علی(ع) در قالب امامت استوار شده و غدیرخم استمرار ولایت برای هدایت بشر است عنوان کرد: نبوت یعنی خبر دادن از حقایق عالم هستی و جهان بزرگ‌تر از این عالم یعنی نفس انسان اما بعد از اینکه این قوانین آمد به یک مجری خوب هم نیاز دارد.

 

مهدوی با تاکید بر اینکه بهترین قوانین نیز اگر یک مجری مدبر، مدیر و مشرف وجود نداشته باشد معطل مانده و اجازه رشد و اجرا پیدا نمی‌کنند تصریح کرد: غدیر خم روز ابلاغ و نهادینه کردن این مدیریت، رهبری و امامت است که انسان کامل با اشرافی که در عالم هستی دارد بر اساس سیاست و رهبری که دارد قوانین را اجرایی و کامل می‌کند. 

 

وی آیات قرآن کریم و توصیفش از روز غدیر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه روز عید غدیرخم در حقیقت روز اکمال دین و اتمام نعمت نامیده شده است ابراز داشت: اگر رهبری و امامت نباشد کما اینکه در طول تاریخ پیام غدیر را نشنیده‌اند آن بهترین قانون خدا که دین اسلام باشد نتوانسته به غرض اصلی خود که صلح و عدل جهانی است، دست پیدا کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گره خوردن سیاست با تدین و دین را زمینه‌ساز رشد و کمال بشریت دانست و اذعان کرد: اگر سیاست و تدبیر ما برای مصالح شخصی، جمعی، فردی و جامعه و برای مصالح زیستی جامعه هستی با تدین همراه نباشد، سیاست‌هایمان به جای تدبیر به تزویر تبدیل می‌شود.

 

مهدوی با تاکید بر اینکه غدیر به این معنا است که جامعه و فرد می‌خواهد در قالب تدبیر دین خود را هم همراهی کند ابراز داشت: علی‌ابن ابیطالب(ع) عبد صالح خداوند از آن جهت می‌تواند سیاست و تدبیر امور جامعه را عهده‌دار شود زیرا بهترین عبد و متدین درجه یک عالم هستی به شمار می‌رود.

 

وی در مورد اینکه چه ارتباط معنایی بین کمال و افضل بودن ولی و وصی و کامل شدن دین وجود دارد ابراز داشت: اسلام دین کاملی است و با توجه به آنکه کمال دین هم در پایان رسالت نبوت رسول‌الله(ص) ناظر به تدوین قوانین اعتقادی، اخلاقی و احکام و آموزه‌ها شکل گرفت بنابراین دین تکمیل شده به فردی کامل نیاز دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از خصوصیات یک امام جان و جامعه بشریت که امیرالمؤمنین علی(ع) نماد آن محسوب می‌شود را وسیع بودن رسالتش دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغه امام رشد و ارتقاء فرد و جامعه بشری است و بر همین معنا سکوتشان، فریادشان، گوشه‌گیری و حضورشان معنا می‌گیرد.

 

مهدوی برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دهه امامت و ولایت را هم برشمرد و ابراز داشت: عمده فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای عید غدیرخم و دهه ولایت بر روی هدایت و جهت دهی تشکل‌های مردم نهاد معطوف شده و سعی دارد فرهنگ‌سازی مذهبی را انجام دهد که از جمله آن عیدغدیر خم و پیام غدیر است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از برنامه‌هایی که امسال از سوی این نهاد برای دهه امامت و ولایت پیش‌بینی شده است را راه‌اندازی 110 جمع تحت عنوان میعاد غدیر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و گفت: قصد داریم با حضور مبلغان در حوزه مربوط به مباحث اصلی غدیر در محل تجمع مردم برنامه‌هایی را برگزار کنیم.

 

مهدوی سنت اطعام غدیر را سفارش شده امام معصوم دانست و خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با کمک صدا و سیما قصد دارد سنت اطعام غدیر را در دهه امامت و ولایت و در سطح جامعه نهادینه‌سازی و ترویج کند تا هر خانه‌ای غذا برای امیرالمومنین علی(ع) نذر کند.

 

کد خبر 1078867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha