مبنای فعالیت گروه جهادی رضوان آموزش و محرومیت زدایی است

زرویی با اشاره به اهمیت ایجاد ساز و کارهای لازم به منظور محرومیت زدایی گفت: مبنای فعالیت گروه جهادی رضوان آموزش و محرومیت زدایی است.

خبرگزاری شبستان - البرز: فعالیت گروه های جهادی در استان البرز همواره با شاخصه حضور جوانان و نوجوانان همراه است، حضوری که در گام نخست خود محرومیت زدایی و اشتغال را محور اصلی قرار می دهد.

 

« محمد زرویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند فعالیت گروه جهادی رضوان در استان البرز گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در قالب گروه جهادی رضوان فعالیت های آموزشی با هدف رفع محرومیت زدایی است.

 

مسئول گروه جهادی رضوان استان البرز افزود: به لطف خداوند متعال و با  هنر دستان مربیان گروه جهادی رضوان فرش دستبافت منقش به تصویر شهید مسیب زاده بافته و به خانواده این شهید عزیز تقدیم شد.

 

وی با اشاره به اهمیت تکریم خانواده شهداء و ایثارگران بیان کرد: این فرش دستباف با طراحی خاص و بافت ریز بعنوان یادگاری  از بچه های  گروه جهادی رضوان ماندگار شد.

 

رزویی خاطرنشان کرد: در خصوص اهمیت فعالیت گروه رضوان در قالب آماده سازی فرش های دستباف با طراحی های فرهنگی بیان کرد: انتظار می رود گروه جهادی داشته باشه شاید بتونیم به پویش راه بندازیم و برای همه ی خانواده های شهدا این کار را انجام بدیم چون هزینه ی این کار خیلی بالاست به تنهایی از پس آن بر نخواهیم آمد. 

 

 

پریسا قاسمی نیز در رابطه با اهمیت کار فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز عنوان کرد: بحث فرهنگی اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ آن میسر نیست. تلاش‌های اقتصادی و اجتماعی زمانی می‌توانند شاهد مقصود را در آغوش بگیرند که الزامات مورد نظر آنها در فرهنگ جامعه نهادینه شده باشد. ابعاد فرهنگ و تأثیر آن، بر خلاف باور برخی، به احداث مراکز آموزشی خلاصه نمی‌شود.

 

این فعال جهادی اظهار کرد: گستره فرهنگ و کار فرهنگی از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی ترین مسئولیت‌های اجتماعی کشیده شده است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است.

 

این مربی جهادی در خصوص سابقه فعالیت خود در گروه جهادی توضیح داد: قریب به بیش از ۲ سال در گروه جهادی رضوان فعالیت دارم؛ در روز از ساعت ۸ تا ۱۱در خدمت گروه و بچه های گروه که هم نوجوانان هستند و هم افراد بالای ۳۰ سال هستیم.

 

وی با بیان اینکه بیشتر نیروهای ما دختران نوجوان از سن چهارده سال به بالا هستند مطرح کرد: با توجه به اینکه بانوان و دختران بخش مهم جامعه هستند در گروه جهادی رضوان فعالیت بانوان پرشور است.

 

مسئول فرهنگی و سازندگی گروه جهادی رضوان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فوق لیسانس صنایع دستی دارم و هم طلبه هستم این دو کار رو با هم در گروه جهادی رضوان مدیریت می کنم.

 

گفتنی است، برپایی دوره های آموزشی با اهتمام گروه جهادی رضوان در ستاد فهما استان البرز از جمله برنامه های اجرایی و آموزشی این گروه جهادی در ایام اوقات فراغت با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

 

 

کد خبر 1078890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha