تعمیق اعتقادات دینی مردم از برکات نهضت فرهنگی امام هادی(ع) است

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: از جمله برکات بسیار مؤثر نهضت فرهنگی و هدایت گری امام هادی(ع) را می توان تعمیق اعتقادات دینی مردم به خصوص در رابطه با مساله ولایت عنوان کرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت امام هادی(ع) اظهار داشت: یکی از میراث های بسیار گرانقدر برجای مانده از امام علی النقی(ع) همین زیارت جامعه کبیره است که خودش یک دوره جامع و کامل امام شناسی است.

 

وی افزود: در واقع حضرت در این زیارت ضمن تبیین مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه های حقیقت امامت و ولایت، به شبهات موجود در این رابطه نیز به نوعی پاسخ دادند و این رویه ی علمی و فرهنگی و اعتقادی ایشان باعث شد که شیعه در طول تاریخ از پایگاه و جایگاه مهم فکری و معرفتی برخوردار باشد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران همچنین گفت: در واقع از جمله مهم ترین برکات نهضت فرهنگی و روشنگری امام هادی(ع) در دوران بسیار سخت و خفقان آلود حکام عباسی این بود که پایه ی اعتقادات دینی و ولایی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) مستحکم شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ایام عزیز و ارزشمندی چون ولادت و یا شهادت امام هادی(ع) فرصت بسیار مغتنمی است که هر کس به سهم و وُسع خود ضمن مطالعه دقیق این زیارت و دیگر منابع وارده از ناحیه امام (ع) به نشر حقایق الهی اهتمام ورزد.

 

وی در خاتمه گفت: امروز ما وظیفه داریم که به تأسی از حضرات معصومین(ع) و به خصوص امام علی النقی(ع)، در روشنگری و هدایت مردم بکوشیم و به خصوص طلاب و فضلای حوزه اعم از برادران و خواهران در این راستا، تکلیف و رسالت مهم تری برعهده دارند.

کد خبر 1078902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha